499 kr (X)

Skulle vara kul att testa på manuella knivar i köket. Idag använder jag bara stick-, tiger- och cirkelsåg. Skulle vara skönt att slippa ladda batterier innan varje arbetspass i köket startar...
 
X 499:-
Att bli en japansk kock med riktiga knivar vore en dröm
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn exklusivt knivset designat av F.A Porsche

[bild]

Veckans vinnare tar hem ett riktigt lyxigt designerset knivar till sitt kök. Den invigde lär glädjas åt att det är japanskt 301-stål i bladen. Knivarna är designade av F.A. Porsche och tävlingen körs tillsammans med Knivshop.se. I setet ingår totalt fyra modeller: Kockkniv, 20 cm blad, grönsakskniv, 14 cm blad, brödkniv, 21 cm blad, skalkniv, 8 cm blad.

Totalt värde cirka: 3 650 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad krävs för att man ska uppnå gratis frakt hos Knivshop.se?
Svaret hittar du här: www.knivshop.se

1. Att du handlar för 399 kr
X. Att du handlar för 499 kr
2. Att du handlar för 599 kr

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 2 november.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Knivshop.se. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Knivshop.se för att de sponsrar den här tävlingen.
X=499:-
Att bli en kock i porschefart är väl allas önskan
 
Svar X
Efter att ha renoverat köket skulle det behövas nya knivar
 
FaffeF
Svar: X

Det vore kul med oförstörda knivar man kan gömma för frugan så att de inte hamnar i diskmaskinen, eller används för att hugga kokosnötter.
 
Svar X

De slöa knivarna behövs pensioneras och lyxen flyttas in om jag har tur.
 
X, 499kr
Jag skulle behöva nya knivar då de vi har börjar bli riktigt slitna. Dessutom måste dessa vara de snabbaste man kan hitta om man ser till namnet
 
Svar: X
Jag ska vinna för att jag är en sylvass kille.
 
x.
Funderade senast idag vid matlagningen på att vi behöver nya knivar istället för våra 15 år gamla billiga saker.
Ersätter gärna med dessa
 
x: 499:-

Min fru tycker att jag är lite långsam i köket dessutom så har jag så fula knivar att dom inte får stå framme. Men hon vet att en Porsche både är snabb och snygg. Så med detta kit så skulle jag kunna få löst två problem i ett.

Sen hade det varit förbannat skönt med en kniv som inte saknar spets....
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn exklusivt knivset designat av F.A Porsche

[bild]

Veckans vinnare tar hem ett riktigt lyxigt designerset knivar till sitt kök. Den invigde lär glädjas åt att det är japanskt 301-stål i bladen. Knivarna är designade av F.A. Porsche och tävlingen körs tillsammans med Knivshop.se. I setet ingår totalt fyra modeller: Kockkniv, 20 cm blad, grönsakskniv, 14 cm blad, brödkniv, 21 cm blad, skalkniv, 8 cm blad.

Totalt värde cirka: 3 650 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad krävs för att man ska uppnå gratis frakt hos Knivshop.se?
Svaret hittar du här: www.knivshop.se

1. Att du handlar för 399 kr
X. Att du handlar för 499 kr
2. Att du handlar för 599 kr

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 2 november.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Knivshop.se. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Knivshop.se för att de sponsrar den här tävlingen.
Svar X 499:-
Motivering: Kvalitet is the shit.
 
V
svar X 499:-

Hej!

Knivarna ser fantastika ut!Har en vädligt matintresserad familj,2 döttrar som brinner för att skapa i köket.Dessa knivar hade varit en tillgång och motivation för framtida utveckling i köket. Skulle varit kul nu när frysen har fyllts med årets älgkött!
Med vänlig hälsning, jesper med familj
 
j.f.s
Svar x. 499kr

Jag önskar mig något nytt, snyggt och vasst att skära mig i fingrarna med istället för de slitna fula knivar jag har idag! Tar sån tid att göra illa sig på dem.
 
1. Att man handlar för 499 kr eller mer.
2. Jag hade sådana här knivar tidigare. De var som en dröm att jobba med men efter en långdragen skilsmässa så försvann knivarna med en hel del annat. Det skulle vara toppen att få ett nytt set. Ett som är lika bra som det gamla om inte strået vassare. Ett som inte bär på en massa sorgliga minnen utan som är nytt och fräscht och som gjort för att skapa nya kulinariska höjdpunkter.
 
Svar: X

Hade jag hetat Ivar, borde jag fått alla knivar. Men jag gillar att laga skära, strimla och laga mat som ska upp på fat. Dessa knivar hade passat i mitt kök och kan användas för att skära lök
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.