Hej!

Är det någon som vet vad kostnaden är på hela betongväggar färdiga med isolering?
Har hört att det är möjligt att få helgjutna väggar färdigleverarade efter ritning. Vet någon hur stora väggar som kan gjutas i ett?
Ska bygga ett arktitektritat hus i Skåne och planerar bygga med betong och träfasad.
Kanske kan någon tipsa om fabrikör/byggare som kan göra det för ett bra pris?

Tack på förhand.
Cissi
 
Finja eller Sandö kan hjälpa dig. Det finns en del skrivet i andra trådar om dessa leverantörer.

Finja kan leverera 13 m långa partier och 3.4 m höga men då blir det dyrare med transporten och kranarbetet.

Jag fick ett pris på 1600-1700 exkl/moms per kvm bruttoväggyta, dvs. man räknar inte bort dörr- och fönsterhål. Då handlade det om deras isolerade element.

En byggare som byggt en del Finjahus är Bosses Bygg i Ystad. Även Europahus i Malmö har byggt med Finjas element.

Janne
 
caecilia skrev:
Hej!

Är det någon som vet vad kostnaden är på hela betongväggar färdiga med isolering?
Har hört att det är möjligt att få helgjutna väggar färdigleverarade efter ritning. Vet någon hur stora väggar som kan gjutas i ett?
Ska bygga ett arktitektritat hus i Skåne och planerar bygga med betong och träfasad.
Kanske kan någon tipsa om fabrikör/byggare som kan göra det för ett bra pris?

Tack på förhand.
Cissi
Kolla med Lindenvillan som ska lev vårat hus. Mvh/F
 
Jag har diskuterat lite med Lindenvillan.
Var ska du bygga,Frank?
 
Jag hade kollat runt lite finja är ju inte direkt billiga.
1700-1800:-/m är list pris sen till kommer el och fönster och dörrar. Ju mer grejer man vill ha i SW väggarna ju dyrare.
Jag vet bara att vi ligger runt 1000:-/m2
 
Hej Watchmen!

Du skriver att Finja inte är direkt billiga 1600-1700 kr/kvm men att ni ligger på runt 1000 kr/kvm. Vem är vi?Hälsningar Caecilia
 
MT-betong Andledning jag inte skrev namnet var att vi har för mycket att göra :) Allt det hänger på är att ringa runt till alla företag och kolla över priserna. Men var nog med kolla priser som Finja, A-betong och andra kör med det priser gäller råa ytor utan fönster/dörrar/el osv. Ska man handla billigt ska man ta företagen början av årenet. Innan alla orderna har kommit in då ligger priserna lågt. Och öker snabbt ju närmare sommarn man kommer :)
Och en sak till passa er för polska betong väggar, va noga med att kolla upp allt. För bara förra året fick A-betong, contiga och andra kassera mer än häften alla betong element
som kom från polen.
 
Hej!
Det finns en husbetongleverantör som heter Heda Sand och betong: http://www.sandobetong.se/
Vi har köpt deras produkt och är supernöjda. Dom levererar gjutna väggar med färdig cellplastisolering. Hör av dig om du vill veta mer.
Lycka till /Danno
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.