Varning för dom som tycker att allt måste passa perfekt i inlägget. Men så här använder jag lådan. Gdr 12v-110 i ”lampfacket”. Sen lite träborrar med bitsfäste och vanliga 50 mm bits och bits för plåtskruvskalle.
En öppen verktygslåda med en borr, bits och träborrar arrangerade ovanpå en arbetsyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
bulleribock och 2 till
  • Laddar…
Handlade en GSR12-15 FC på Bauhaus idag på deras kampanj.
Tyckte då att priset 1895 för maskin med ett batteri verkade ok.
men, insåg då jag packade upp maskinen att de även snikat bort den separata bitschucken. ( GFA12-X)
den ser jag på nätet finns för 243 pix. 1895+243= 2138
Netonet vill ha 2249 för maskin med alla chuckar och två batterier, alltså 111 för batteri nummer 2....
Nä Bauhaus, jag returnerar och åker till Netonet.
 
  • Gilla
FreQa och 1 till
  • Laddar…
H hyggabus skrev:
Handlade en GSR12-15 FC på Bauhaus idag på deras kampanj.
Tyckte då att priset 1895 för maskin med ett batteri verkade ok.
men, insåg då jag packade upp maskinen att de även snikat bort den separata bitschucken. ( GFA12-X)
den ser jag på nätet finns för 243 pix. 1895+243= 2138
Netonet vill ha 2249 för maskin med alla chuckar och två batterier, alltså 111 för batteri nummer 2....
Nä Bauhaus, jag returnerar och åker till Netonet.
Samt att den från Netonnet levereras i L-boxx antar jag, istället för hantverkarväska som Bauhaus ser ut att göra?
 
Jag tror det om väskorna stämmer. Den jag köpte ligger i en låda av "gamla typen".
( Jag har förvisso inte en enda L-box så för mig är det ingen issue.)
 
H hyggabus skrev:
Jag tror det om väskorna stämmer. Den jag köpte ligger i en låda av "gamla typen".
( Jag har förvisso inte en enda L-box så för mig är det ingen issue.)
Någon gång ska ju den första flytta in ;)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Jag köpte min fulla uppsättning av Toolab (alla adaptrar och 2 batterier i L-boxlåda) och den har fått bevisa sin blåa färg vilket dem gjort gott och väl!
 
  • Gilla
RmK_71
  • Laddar…
När det ändå finns en tråd omGSR 12V-15 FC, så måste man självklart göra ett inlägg. Skaffa en precis nu för 2065:- från Verkter. Med alla tillbehör och 2x batterier.

Det lustiga är att igår kväll, låg priset på 2270-ish, det är bara tacka och ta emot att man väntade 1 dag =). Var nära att inhandla 12V-30 modellen från Amazon.de som är ny för iår med borstlös motor, samt 17 mm kortare. Meeeen, tänker inte betala 30% mer för borstlös. Jag är hemmapulare =).

https://www.bosch-presse.de/presspo...12-v-–-now-with-a-brushless-motor-191168.html

Ang. öppen låda, det är möjligt att LED lampan kommer med i kitet och att verkter tar bort den om man inte beställer kitet med lampa. Jag fick det alternativet att välja lampa eller inte. Men jag kan ha fel... Dock är det ganska fult dock. Man vill inte ha en bruten förpackningen. Vadsomhelst kan ha blivit ersatt...

Väntar spännande på den, jag har upptäckt fördelen med 12V och slutat köra 18V 90% av tiden. Lånade GSR modellen från jobbet flera gånger.

En fundering, varför snackar alla om den ny L-BOXX och den gamla L-BOXX... spelar det någon roll? Innehållet är detsamma...
 
  • Bosch GSR 12V-15 FC skruvdragare full set med utbytbara huvuden och 2 batterier, inkluderad L-BOXX.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag tror inte lampan kommer med i kitet utan är med som "köp till"
Nu är det 2,0Ah batterier, 12-35fc kommer med 3,0Ah - sen om det är värt prisskillnaden återstår att fundera över. (y)
12-35 kommer också med en lite snabbare laddare (Bosch GAL 12V-40), 4A istället för 3A laddström.

Fördelen med nya L-boxxen är att man kan öppna en, med en låda ovanpå. :cool:

Du kommer garanterat bli nöjd med denna.
 
Redigerat:
  • Gilla
ceson och 1 till
  • Laddar…
Även jag har GSR 12V-15, jag köpte den i kit med två 2Ah-batterier och laddare för en dryg tusenlapp har jag för mig, utan någon förvaring alls.

Det är nog mitt bästa verktygsinköp någonsin, jag är otroligt nöjd med den, liten, lätt och stark nog att klara nästan alla jobb jag behöver den till.

Jag har även köpt några ett par andra 12V-maskiner, multiverktyget och vinkelslipen. Multiverktyget har jag i princip aldrig använt, men det är nog inget större fel på det, vinkelslipen tycker jag är riktigt bra om man inser begränsningarna. Den kan inte ersätta en riktig vinkelslip, men är perfekt för enklare jobb.
 
Hämtade ut paketet idag, Himla, vad glad man blev =). Vilka grejjer... har inte ägt Bosch. Men denna är ju hyper praktiskt.

Det kom med en annan laddare...är det en snabbladdare? Finns en som är mer... rund och strömlinjeformad.

Blå och röd Bosch GSR 12V FC verktygslåda på ett bord, nyinköpt och oöppnad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bosch GSR 12V-15 FC verktygsväska med etikett och QR-kod, närbild.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Barn som öppnar blå verktygslåda med Bosch GSR 12V FC borrskruvdragare och tillbehör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det finns bra val man gör i livet... skaffa rätt tjej/fru, väljer Android, väljer Toyota... och så klart en Bosch GSR 12V FC.

Tacka för den fina tråden.
 
  • Gilla
  • Haha
ceson och 5 till
  • Laddar…
Det ser ut som du fått nya snabbladdaren, GAL 12V-40 :cool:(y)
 
  • Gilla
FreQa och 1 till
  • Laddar…
Hämtade min igår ifrån Toolab. Kanonmaskin verkligen. Fick också med GAL 12V-40.

Kollade runt lite bland de andra 12V maskinerna de har. Kändes inte som någon lockade. Kanske deras sticksåg. Tigersåg känns som det krävs 18V eller så. Den lilla cirkelsågen var ju gullig, men jag tror den duger kanske att kapa en 7mm plyfa eller dyl. Inte mer.
 
RmK_71 RmK_71 skrev:
Hämtade min igår ifrån Toolab. Kanonmaskin verkligen. Fick också med GAL 12V-40.

Kollade runt lite bland de andra 12V maskinerna de har. Kändes inte som någon lockade. Kanske deras sticksåg. Tigersåg känns som det krävs 18V eller så. Den lilla cirkelsågen var ju gullig, men jag tror den duger kanske att kapa en 7mm plyfa eller dyl. Inte mer.
Sticksågen tuggar på fint om man låter bladet jobba och inte trycker för hårt.
Både fräs och hyvel levererar fint om man tar dom för vad de är, 12v verktyg.

Fräsen fixar avrundningar och spår grejar den med, jag gjorde nåt mindre vetenskapligt test som ska finnas här nånstans.
Hyveln avverkar bra och lämnar fint resultat. (y)

Cirkelsågen har jag ingen erfarenhet av dock.

Tigersågen funkar bra i trädgården bla. ;)
 
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
La en beställning på sticksågen. Var lite svag i köttet. Nu får jag lugna ner mig lite på verktygsfronten :)
 
  • Haha
  • Gilla
vincentt och 1 till
  • Laddar…
  • Gilla
ceson och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.