Starkaste jag hittat är på Klass N35. Hos teknikmagasinet.

Hmm.
 
swealp swealp skrev:
Jag hyrde igår en Bosch D-tect 150 ifrån hyrpoolen.se.
Den hittade ingenting! Varken armering eller golvvärmeslingor. Totalt värdelös.
Tillverkad 2010 så kanske var trasig. UNDVIK! :mad::mad:


Har ni nått tips på vilken rörelsedetektor som kan se igenom k-plyfa på 15mm, våtrumsgips och kakel?

Tack för hjälp!
Var som katten pröva du på andra ställen också ?
 
  • Gilla
swealp
  • Laddar…
swealp swealp skrev:
Jag behöver nog något som kan hitta skruvar, så kan jag försöka lista ut hur regelsystemet är uppbyggt.

tips?
Metalldetektor (Ja, de är olagliga att använda ...)
 
  • Gilla
swealp
  • Laddar…
Jag har en liten metalldetektor om du vill låna.
 
  • Gilla
swealp
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:
Metalldetektor (Ja, de är olagliga att använda ...)
De är väl inte olagliga? Däremot behöver man tillstånd för att få använda :)
(Undrar vad länsstyrelsen säger när de får in en ansökan om att använda den i ett rum för att hitta reglar..alla regler om metalldetektor handlar ju om utomhusbruk i princip..)
 
  • Gilla
swealp
  • Laddar…
swealp swealp skrev:
Hej!

Ska hänga upp en Varmvattenberedare på över 100KG, tänkte ifall någon vet vart man kan hyra regeldetektorer för proffs?

Jag vet att FATMAX S300 STANLEY vunnit tester men användare har gett den väldigt dåligt betyg.
Hur det går ihop vet jag inte.


Söker därför något som är pålitligt.

Tack så mycket för tips!!

Hur många fästpunkter kan du ha? 100kg bör ju gå att fördela rätt bra med Molly/ expander på 15mm plyfa
 
  • Gilla
swealp
  • Laddar…
S
Frustrator Frustrator skrev:
De är väl inte olagliga? Däremot behöver man tillstånd för att få använda :)
(Undrar vad länsstyrelsen säger när de får in en ansökan om att använda den i ett rum för att hitta reglar..alla regler om metalldetektor handlar ju om utomhusbruk i princip..)
Stämmer. De är inte olagligt att inneha men att använda. Vet inte heller om det gäller även inne.
 
  • Gilla
swealp
  • Laddar…
Jag är även lite osäker på metalldetektorer.

Eftersom jag tror att våtrumsskivan är fastskruvad endast på plyfan på vissa platser, tyvärr.
(Tänk att det är en plyfa som sitter mot reglarna, sen sitter våtrumsskivan mot plyfan.)

Detta självklart inte överallt, men lär ge väldigt missvisande resultat med metalldetektor.


Vad tror ni, kanske går att se ett mönster ändå?

Tack för låneerbjudandet, jag kan köpa en om ni tror det fungerar! Vilken magnet bör man välja?

Jag prövade med små men det funkade bara på en tunn vägg. (https://www.tradera.com/item/301811...ter-supermagneter-superstark-neodymium-magnet)
 
Har du 15mm plyfa bakom? Behöver du verkligen hitta reglarna då?
 
nino nino skrev:
Har du 15mm plyfa bakom? Behöver du verkligen hitta reglarna då?
Ingen aning, blir totalt 130kg cirka.

Tror ni plyfa räcker?


Tack.
 
swealp swealp skrev:
Ingen aning, blir totalt 130kg cirka.

Tror ni plyfa räcker?


Tack.
Ja, utan problem under förutsättning att du använder rätt sorts skruv och att själva uppfästningsanordningen inte är helt idiotiskt utformad (så att det blir ett våldsamt moment på skruven).

Jag skulle använda grova VVS skruv och förborrat med en borr som är någon mm mindre än skruvens diameter (mätt mellan gängorna). 15mm plywood med grov VVS skruv håller för väldigt mycket.
 
  • Gilla
swealp
  • Laddar…
Ja, 15mm plyfa kan du ju hänga vad som helst i med rätt skruv.
 
  • Gilla
swealp
  • Laddar…
Är VVS-skruven den rätta skruven?
Enligt säker vatten så ska man borra lite kakel sen silikon sen skruva igenom så det blir tätt.
Men det är såklart viktigare att det håller stabilt. Gud vad jobbigt, detta skulle man vetat innan kunde man gömt lite magneter bakom reglarna för att hitta dem lättare.

Märkligt att det på marknaden INTE finns någon regelsökare som kan söka djupare än 4cm.

Jag har iallafall beställt en hemmabyggd magnet som ska funka genom 2cm tjock trä, få se imorgon om den lyckas hitta några skruvar.

Tack!
 
  • En hand håller en hemmagjord magnet nära en träyta för att lokalisera skruvar under byggprojektet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Illustration av VVS-installation med måttangivelser och steg-för-steg-montering av en apparat.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
swealp swealp skrev:
Är VVS-skruven den rätta skruven?
Enligt säker vatten så ska man borra lite kakel sen silikon sen skruva igenom så det blir tätt.
Men det är såklart viktigare att det håller stabilt. Gud vad jobbigt, detta skulle man vetat innan kunde man gömt lite magneter bakom reglarna för att hitta dem lättare.

Märkligt att det på marknaden INTE finns någon regelsökare som kan söka djupare än 4cm.

Jag har iallafall beställt en hemmabyggd magnet som ska funka genom 2cm tjock trä, få se imorgon om den lyckas hitta några skruvar.

Tack!
Du överanalyserar detta. Med 10st 5,5x75mm VVS skruv i den där plåten så skulle den där VVB kunna väga 5ggr så mycket.
 
  • Gilla
Tosse
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.