Det var väl princip skiten kvar. Ingen förlust att du slapp den. Men visst är det riktigt illa skött.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Du borde ha läst lusen av henne inför ungarna....... nu finns det en risk att de växer upp i tron att man får göra sådär.
 
  • Gilla
Tokslut och 2 till
  • Laddar…
vedpriser överlag beror på vars man bor geografiskt, träslag, vilket mått (okatpat,stjälpt el travat) ifall man köper färdigkapat och färdig klyve på stor säck på 1,5 m3 så spelar även vedlängder in. Stjälptmått på 50 cm försvinner en hel del utrymme mer än exvis på 30 cm klabbar
 
Jag ser ju bara ved på bild nr2, det andra är ju skräp

Ved kan vara rätt klurigt att sälja och köpa, har en gård som ligger ca 2mil från "stan" och det är närmast omöjligt att sälja ved om någon ska hämta där, alla vill ha det hemkört och helst inburet.
 
  • Gilla
AndersS
  • Laddar…
Hennes ex? Vad har han med det att göra, och varför bryr hon sig om vad hennes före detta tycker?
 
Jag har hört lite från grannar och förstått att det är bäst att hålla sig undan från den familjen. Polisanmälningar om våld och krav från kronofogden så jag vågar inte tjafsa. Och det är som sagt mest brädbitar från nått bygge fulla med spik och betongrester kvar.
 
Som sagt jag skulle nog tolkat den biten som ett städuppdrag som ingick i vedköpet. Var inte ledsen för att du slapp det.
 
  • Gilla
Trrttsch
  • Laddar…
Ja, det låter ju som om du kan vara glad att slippa både skräpet som var kvar och kontakt med dem.
 
  • Gilla
Trrttsch
  • Laddar…
C
john68 john68 skrev:
Betalade i höstas 400 per stjälpt kubik för kluven ren björkved i 50 cm längder nedtagen förra vintern. Plus 400 för transport av 25 kbm. Så 416 kr /kbm av stjälpt hemma. Priserna har legat så i flera år nu. Det som är på bild hade jag inte gett mycket för.
Var bor du någonstans som kommer så billigt undan o i flera år samma pris....50 cm bitar gör ju att "det bygger " mycket kanske motsvarar varje m3 0,7 -0,8 normal längds ved d.v.s.30-35 cm lång ved... Räknat på det sättet blir det 500:-m3 vilket är ett normalt pris....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.