Hej

Jag bor i tvåplanshus från 1980 med källare och självdrag. Jag har fått denna offert på FTX. Är det något som saknas i offerten (förutom priset som jag ej tog med i skärmdumpen) eller som borde ändras?
 
  • Skärmdump av en offert för installation av FTX-aggregat med detaljerad projektbeskrivning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skärmdump av offert för FTX-system med villkor, betalningsvillkor och beställarens åtaganden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Rengörning av de kanaler som skall återanvändas vore lämpligt att lägga till.
 
Med frånluft allrum, hoppas jag att dom menar nära köket, antar att det är öppen planlösning.

Det räcker att frånluftsdonet är någon meter från köksfläkten för att det inte ska bli så mycket fett i frånluften. Vi har knappt en meter från köksfläkten, det är lite nära, ska flytta frånluften när vi bygger om köket.
 
Du kommer behöva en OVK också.
 
U uhmfufu skrev:
Du kommer behöva en OVK också.
Varför det? Det är inte nyproduktion.
 
Vill du följa regelverket så krävs bygganmälan och ovk vid en väsentlig ombyggnation av ventilationen.
Båda delarna var hutlöst dyra för mig. OVK låter fint på pappret men de ställer bara in systemet.
 
Dina åtagaden vid avvikelser finns med. Men som vanligt finns inget om installatören hittar något. Lägg till det. T.ex. ”om under arbetet avikelser upptäcks eller uppstår som inte omfattas av offerten, ska beställaren informeras omgående om såväl ekonomiska som tekniska konsekveser. Båda parter ska acceptera lösningar och ev. tilläggskostnader skriftligen” . Det brukar skilja bort de som är seriösa från de andra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.