ByggaNytt skrev:
Ok, va bra!
Ett helt serverrum låter lite ambitiöst men ett rackstativ håller jag själv f.n. på och installerar i pannrumet (teknikrummet):
[bild]

Vad har du för sorts uppvärmning? Om du har nåt där man faktiskt eldar saker (typ ved, pellets o.s.v.) så skulle jag nog ha låtit bli att ha en massa elektronik i pannrummet. Däremot går det nog skitbra om du har elvärme, fjärrvärme, värmepump eller nåt sånt som inte är lika "smutsigt".

Jag kör visserligen mest med elpatron nu men eldar ibland med ved, och i många år har det eldats med olja i pannan, och det finns spår av missöden med oljan eller nåt liknande, väggarna som verkar ha varit vitmålade en gång i tiden har liksom ett sotskikt på sig. Vid nåt tillfälle långt före jag bodde här så strulade en oljebrännare och det blev nån slags bakexplosion varpå hela pannrummet blev sotfyllt... Hoppsan typ ;)
 
Vilket snyggt och välordnat teknikrum ByggaNytt! Det fattas bara en bekväm fåtölj och lite softare belysning så skulle det lätt vara bästa rummet i huset! :D
 
ByggaNytt skrev:
[quote author=skogstomten link=1138820430/0#6 date=1138879112]Tänk bara på att det blir väldigt MÅNGA rör.
Skämtar du ;)
2.500 meter VP-rör och då är bara halva kåken klar....
[/quote]
Många rör blir det... Jag antar att du har något vettigt system för numrering och märkning av stativ, rör och kabel. Ska precis själv sätta igång och är nyfiken på hu ni andra gjort. Jag kommer att använda IHC, så det blir ganska mycket "stjärnnät".
 
SkaneErik skrev:
Vilket snyggt och välordnat teknikrum ByggaNytt! Det fattas bara en bekväm fåtölj och lite softare belysning så skulle det lätt vara bästa rummet i huset! :D
Tack! Jo, jag säger pannrum av gammal vana men det är ett teknikrum helt klart.

Soft belysning? Vänta bara tills alla burkar/maskiner kommer igång så blir det rena mysdiscot där nere ;)
En fåtölj + ölkyl så är det helt klart en kandidat för "bästa" rummet ;D
 
Glöm inte öronproppar allt hörluar med bra musik i. Datorfläktar låter....
 
YAY!
[smiley=2vrolijk_08.gif]
[smiley=beer.gif]
[smiley=lolk.gif]
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.