Hur gör man det smidigast om jag behöver flytta utsuget 20 cm upp, till dit jag har sågat ut en fyrkant, tänkte borra upp fläktröret, såga och sedan fästa den runda utsugsdelen längre upp, jag ser att det sitter någon sorts fästmassa på röret som finnns där.
Har jag tänkt rätt eller finns det någon bättre lösning? Vi har centralventilation.
 
  • Ventilationsrör med fästmassa vid en väggöppning, plastskydd hänger nedanför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
R
Det är i väggen som röret går då , bara såga upp kapa röret så mycket som behövs och flytta upp kröken , sen det med någon massa så är det nog tätmassa i skarven mellan kröken och röret i väggen , bara lägga dit något som tätar vid motage
 
Tack . Jag gjorde någonting liknande före jag såg svaret här, sedan satt jag dit en sågad gipsskiva vid gamla öppningen också och spackel runt omkring.

Jag ska sätta upp en ny fläkt men problemet är att fästet måste sitta där den lilla giosplattan sitter, jag är rädd att den inte kommer att sitta kvar där med tyngden från fläkten. Sitter bara lite lim och spackel runtom. Funderar på att kanske förstärka upp med tunn plåt där ena sidan sitter fast i en plåtregel (skruv). Låter det vettigt eller har ni några andra förslag?
 
  • Ventilationsslang som går in i väggen där en lappad gipsskiva är delvis synlig med spackel runtom.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
R
Ja det gäller att få fäste för dom andra delarna , finns det reglar bakom att fäste i , kanske det finns någonting uppe vid taket att hänga något i , det ser ut att bara vara en enkel gips och det är inte mycket att fästa i
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.