Vinn exklusivt knivset designat av F.A Porsche

Knivset designat av F.A. Porsche med fyra olika knivar i öppen förpackning.

Veckans vinnare tar hem ett riktigt lyxigt designerset knivar till sitt kök. Den invigde lär glädjas åt att det är japanskt 301-stål i bladen. Knivarna är designade av F.A. Porsche och tävlingen körs tillsammans med Knivshop.se. I setet ingår totalt fyra modeller: Kockkniv, 20 cm blad, grönsakskniv, 14 cm blad, brödkniv, 21 cm blad, skalkniv, 8 cm blad.

Totalt värde cirka: 3 650 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad krävs för att man ska uppnå gratis frakt hos Knivshop.se?
Svaret hittar du här: www.knivshop.se

1. Att du handlar för 399 kr
X. Att du handlar för 499 kr
2. Att du handlar för 599 kr

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 2 november.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Knivshop.se. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Knivshop.se för att de sponsrar den här tävlingen.
 
Redigerat:
X: 499:-

Det skulle vara kul att få uppgradera knivsamlingen som just nu består av knivar vars skärpa får en smörkniv att framstå som ett samurajsvärd.
 
Svar: X

Vi gifte oss för två år sedan. I samband med bröllop och catering och sånt så kom mina globalknivar bort, och har fortfarande, trots en flytt, inte kommit till rätta. Så, För närvarande så är jag utlämnad åt knivar som är så slöa att det nästan funkar bättre att använda brödkaveln för att skära med. Min nöd är stor, hjälp!
 
Svar: X

Skulle vara riktigt roligt att få använda riktigt bra knivar i fortsättningen, som man även känner att det är värt att skicka på slipning vart efter åren går.
 
Svar X.


Vill gärna ersätta lådan med svarta fiskars för lite vardagslyx
 
X

Jag reserverar mig om att japanskt stål skulle vara bättre än svenskt stål, då vår malm är renare. Men överbevisa mig gärna. :)
 
richardtenggren
Svar: X

Porsche är alltid Porsche, att komplettera vår uppsättning Global skulle vara trevligt. Perfekt när man lagar mat tillsammans med familj och vänner också, då kan behov för fler knivar finnas.
 
Svar X.
Vore roligt att äntligen få möjligheten ha ett riktigt knivset som förmodligen kommer hålla livet ut. Till skillnad mot dom från storkedjornas lågprisknivar som vi får byta varje år.
 
Svar X. Att du handlar för 499 kr

Tänk att äntligen kunna få skära en tomat i skivor utan att slutresultatet blir tomatkross. Att skära ett köttstycke i bitar utan att tvingas använda en hammare och yxa. Att äntligen kunna dela en paprika utan att besöka akuten. Att kunna ta fram en kniv som inte använts som konservburksöppnare och skruvmejsel. Det sägs att hoppet är det sista som överger kroppen, och jag är villig att hålla med. Gnistan är tänd och hoppet lever vidare; att få vinna detta knivset och slippa dödsångesten varje gång jag ställer mig framför skärbrädan.
 
x. 499kr

Som matentusiastisk småbarnspappa med begränsad ekonomi skulle ett knivset av denna dignitet verkligen komma väl till pass. Vilken lycka det skulle vara!
 
X. Att du handlar för 499 kr

Jag skulle vilja att ni ger dessa knivar till min sambo, så hon kan få en uppsättning riktigt robusta köksknivar, det är hon värde!
 
X
Äntligen kan man få vassaste kniven i lådan
 
Att man handlar för 499!

Har precis hjälpt till att renovera mina föräldrars kök, och såg de slöa ikeaknivarna huller om buller i en låda. Min far ville ha en knivlist och köpte en från Global när köket var färdigt. Det kändes inte rätt att se honom hänga upp ikea knivar där.. Så jag offrade mitt fempack med globalknivar mot hans knivar. Nu känns det gott i hjärtat att han har bra knivar iallafall! Så nu spanar jag efter vad jag ska köpa, och det här vore ju mer än perfekt till vårt kök! Hoppas verkligen på vinst! (y);)
 
X: 499 kr.

Vi håller på att renovera vårt nyinköpta hus inklusive köket. Jag tillbringar massvis med tid på Byggahus.se för att inspireras och lära mig mer.

Att få inreda vårt nyrenoverade kök med knivar från F.A Porsche skulle vara pricken över i!
 
Excel
Svar X

Älskar porsche har alltid gjort det, har en Porsche 911 i garaget och skulle gärna vilja ha porscheknivar i köket också.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.