Va tur att dom tog in några som kunde putsa för han va fan den sämsta jag sett på att hantera sleven. :crysmile:
 
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
Såg första hälften av andra avsnittet, sedan blev det kanalbyte pga en ny dokusåpa som fokuserar mera på tramsande personer och inte utmaningen med själva huset som skulle vara intressant att få följa mera detaljerat.
Nä, tacka vet jag Grand Design och de engelska programmen. Även Pernilla och Gert med Husdrömmar lyckades hålla godkänd fokus på själva byggnationen, kanske inte så mycket detaljer utan utformning och materialval.
 
  • Gilla
fremax
  • Laddar…
Problemet med filmningen på slottet, är väl att TV4 inte är där, utan de själva fått filma. Byggmomenten blir då inte dokumenterade, eftersom de då arbetar för fullt. Istället försöker de då springa runt och fylla tiden de skall leverera.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Precis, billigt lågbudget, ungefär som en egen sajt oftast gjord av glada amatörer ,Youtube flyttar in i traditionella TV-kanaler.
 
  • Gilla
thomas33
  • Laddar…
Smart teknik de använde när de bytte golvbjälkarna. En regel på längden på varje sida och sedan reglar fästa med balkskor.
 
Tvivlar mer och mer på den där produktionen.

Man hade lika gärna kunnat sända på barnkanalen för småttingar med det där upplägget och berättarrösten...
 
  • Gilla
fremax och 1 till
  • Laddar…
Om man inte gillar innehållet i detta program, varför sitter man då och tittar på det? Det finns ju massor av andra kanaler.
Vill man se byggteknik så är ju webben mycket bättre.
 
  • Gilla
pleqtiz och 2 till
  • Laddar…
L largab skrev:
Om man inte gillar innehållet i detta program, varför sitter man då och tittar på det? Det finns ju massor av andra kanaler.
Vill man se byggteknik så är ju webben mycket bättre.
Projektet är ju ganska unikt.. .
 
Som Dan säger. Unikt projekt.

Tycker produktionen kunde ha gjorts i stil med bygglov eller liknande. Gå mer in på det byggnadstekniska. Nä istället skall det flummas på med irrelevant smörja.
 
  • Gilla
yonna
  • Laddar…
Varför glesar han och sen lägger dit golvvärmen??
Spårad golvspånskiva borde väl funkat, eller?
 
P Pappa1986 skrev:
Varför glesar han och sen lägger dit golvvärmen??
Spårad golvspånskiva borde väl funkat, eller?
Budgetlösning som också funkar bra. Jag hade dock glesat hela golvet och sedan dragit slang.
 
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
I programmet har jag för mig att ommålningen utomhus kostade 50 000 kr. Tycker det verkar snålt, då vi i vårt ganska stora hus lade 25 000 i färg, men det är ju ändå inget slott. Ca 370 i boyta plus 150 i biyta, och bedömt var den målade ytan ca 250 m2. Allt målades 2 ggr och de ytor som hade putsats om målades 3 ggr.
 
Kanske stor skillnad i pris/burk?

Jag skulle aldrig någonsin betala priset som står på hyllkanten då man vet vad jag kan få i rabatt om jag köper via företag, eget eller annans.
 
trähandtag trähandtag skrev:
I programmet har jag för mig att ommålningen utomhus kostade 50 000 kr. Tycker det verkar snålt, då vi i vårt ganska stora hus lade 25 000 i färg, men det är ju ändå inget slott. Ca 370 i boyta plus 150 i biyta, och bedömt var den målade ytan ca 250 m2. Allt målades 2 ggr och de ytor som hade putsats om målades 3 ggr.
De köpte in 200 liter färg till ommålningen av huset. Ett högt pris på 130:-/L så 26.000:- på färg.
 
Fan vad fult kök i dagens avsnitt. Hur kan man välja moderna, vita luckor till ett slott?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.