Hej,



Håller på planerar ett kök, satt idag med en köksplanerare och glömde bort att jag har ett frånluftsdon i ena hörnet i köket där ett högskåp kommer hamna. Den ska alltså inte anslutas till köksfläkten. Hur ska jag göra enklast och snyggast?
 
R
Lägenhet eller hus
 
R rävlyan skrev:
Lägenhet eller hus
Lägenhet
 
Har kollat med föreningen och man får inte koppla på sig på den för köksfläkten tydligen.
 
R
Vad har den ventilen varit till förut , spis eller vanlig ventilation , ett utsug måste finnas i ett kök , finns det en centralfläkt so suger ut luften och vad är det för sorts fläkt du tänker till spisen
 
R rävlyan skrev:
Vad har den ventilen varit till förut , spis eller vanlig ventilation , ett utsug måste finnas i ett kök , finns det en centralfläkt so suger ut luften och vad är det för sorts fläkt du tänker till spisen
Den är till för ventilation bara. Köksfläkten blir kolfilter. Men ska man dra den frånluften på hyllplanet högst upp i högskåpet då och ut på sidan av högskåpet med en ventil?
 
R
sträss sträss skrev:
Har kollat med föreningen och man får inte koppla på sig på den för köksfläkten tydligen.
Vi skrev om varandra , men du ska nog inte stänga den ventilen , för då kommer det nog att bli en hel del matos i köket .
även om du tänker ha en kolfiltervariant , skitluft ska ut
 
Kanske lite enklare med en bild.
 
  • 3D-rendering av kök med mörka skåp, vit kakelvägg och markerad frånluftsdon position för ett kommande högskåp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
R
Du har lite problem , du måste ha utluft från köket , kan du tänka dig att dra ett rör/slang i överdelen på skåpet och med ett galler på gaveln av skåpet
 
R rävlyan skrev:
Du har lite problem , du måste ha utluft från köket , kan du tänka dig att dra ett rör/slang i överdelen på skåpet och med ett galler på gaveln av skåpet
Precis, de är det spåret jag är inne på som du säger. Funkar en vanlig "flex" slang ?
 

Bästa svaret

R
Jepp det fungerar bra och är lättare än att få dit ett rör
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.