Hejhej

Håller på med ett garage / mancave där jag vill ha möjlighet till att framförallt kunna streama hockey, youtube och Spotify till en vanlig tv.

Har tele2 unlimited i telefonen och skulle vilja använda den som internet, i tv hade jag tänkt koppla en Chromecast, en router behöver jag väl också så jag kan dela ut internet till andra telefoner vid olika tillfällen.

Hur kopplar jag ihop det här och vad behöver jag mer än mobil och Chromecast?
Enklast hade så klart varit med en wifi router med simkort men tele2 tar 99/mån för extra datakort och det blir onödigt dyrt då jag inte kommer använda internet så mycket där...
 
Använd dig av "internetdelning" (hotspot) i telefonen.
Då skapar telefonen ett "WiFi-nät" som dina enheter ansluter till ...
 
  • Gilla
HasseTeknik
  • Laddar…
Så brukar jag göra i husvagnen för att dela ut internet men jag är inte så säker på att det går när man ska blanda in en Chromecast?
 
Tror jag borde funka? Möjligen att det inte går att styra Chromecast-en från samma telefon som delar ut internet, men det löser man ju enkelt med en till telefon ...
 
Jag skulle gärna undvika att blanda in fler grejer...
 
Ser ut att det ska gå men man måste ha 2 mobiler när man sätter upp grejerna sen klarar man det med en mobil
 
Varför måste man ha 2 mobiler?
 
Mobilen som skapat hotspot kan inte koppla upp sig mot sin egen wifi och styra chromecast.

Jag *tror* dock det kan gå att styra en "nearby device" med hjälp av PIN-koden chromecasten skapat, men är inte säker. Alltså utan att vara på samma Wifi som CC.
 
Får inte Chromecasten en adress utdelad från hotspoten?
 
Jag har försökt samma sak men aldrig fått det att funka. Men att dela skärmen går annars bra, mobilens usb-c till tevens hdmi brukar funka bra som backup
 
K Knucklehead skrev:
Har hittat kabel cat6 nu, så vilken av dessa 2 tycker ni att jag ska hämta?
[länk]
Nu blev det i fel tråd va?
 
Jepp
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.