Vi skall ha "hissgardiner" för våra fönster som är 100x200 cm. IKEA har en variant men de är för korta (tror de var 160 långa). Är det någon som känner till alternativ till IKEA som inte springer iväg i pris. Helst i göteborgsområdet.
 
Hemtex kanske... eller sy själv! Eventuellt kanske du kan förlänga IKEAs med ett matchande tyg eller rent av kanek de har samma på metervara!
 
Hemtex kanske man skall besöka. Får bli på lunchen. Tack för rådet.

Sy själv!!!??
Efter att blivit tvångsförflyttad till syslöjden från träslöjden i grundskolan lyckades jag bara sy ett endaste par mintgröna (!) kalsonger på två hela terminer. Lyckades haverera 3 symaskiner under samma tid.
Om jag minns rätt så fick våran syslöjdsfröken ett nervöst sammanbrott...
;)
 
Men det är inte svårt, fast jag har sömmerske utb... fast syslöjden tyckte jag inte heller om, vi hade en "snobb" som bara hade märkeskläder och nog aldrig sytt ett plagg till sig själv ;)
 
Vi valde tyg (på Ikea) och gav till en sömmerska som fixade hissgardinerna. 350:- per styck för normalfönster på 140x130, inkl allt material som pinnar och öglor.

Det blev dessutom kalasbra.
//Anders
 
Åhléns har rätt fina varianter, som dessutom är lite längre och inte dyra i pris :)

//Christina.
 
Får bli en repa till Åhléns oxå då.

Vi valde tyg (på Ikea) och gav till en sömmerska som fixade hissgardinerna. 350:- per styck för normalfönster på 140x130, inkl allt material som pinnar och öglor.
Det lät helt ok prismässigt. De vi hittills tittat på har hamnat på c:a 1000:-/st vilket känns för mycket.
Läste i ett IKEA-utskick igår att de har egna sömmerskor som, "för en låg kostnad", syr upp gardiner. Är det någon som provat dessa? Tänkte höra med dem om de kan fixa till hissgardiner.
 
Köp 2 kortare istället för en lång. Då kan man oxå "justera" bättre ;)
(Har själv ett fönster med längd 230 cm)
 
SvensktTenn kan fixa. Men det kostar en slant...

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.