Grillar du året om?

  • Antal röster
    208
Bjöd ett gäng polare på nygrillade högrevsburgare på annandagen för några år sen. Blev sjukt uppskattat. Grillar inte ofta på vintern men tycker precis som ni andra att det är sjukt mysigt att stå ute med vinterjackan och mössan framför glöden. Iskall om baksidan av låren och tokvarm på magen :)

Om det är nåt som ställer till det lite kan det vara att det är lite svårare att hålla en jämn temperatur när man grillar i minusgrader. Man får jobba lite mer med spjällen och lära sig hur grillen funkar en gång till liksom. :)
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Clobar: Helt riktig poäng angående matvalet. Men det är inte alltid jag som planerar måltiderna. Jag har ju snarast gått och blivit "matlådeskadad" och tillagar oftast för mycket mat och mat lämplig att värma upp igen, för att ha till jobbet senare. Mycket grytor och pastarätter blire...:rolleyes: Men slowcook BBQ är ännu ett outforskat område för mig som grillmarodör.

Funderade på att låta folk få välja fler alternativ, men jag tänkte att jag ville se ungefär hur fördelningen kol/gas såg ut. Kanske är det samma proportioner på sommaren som på vintern? Själv är jag kolidealist och anser att gasol gör sig bäst i spisen.

whork: Ja speciellt om det blåser kraftigt kan det vara svårt att få till grillen, det tenderar till att yra runt massa glöd och ge ojämn värme.
 
Korvgubbe
C clobar skrev:
Det saknas dock alternativ; varför välja mellan gas och kol bara för att det är vinter? För man har ju både och eller?
Räknar man in allt, även bärbara picknickgrillar och öppna spisen i stugan, som det händelsevis råkar finnas ett specialtillverkat grillgaller till, så landar jag på elva olika grillar totalt. Fast man är ju lite sugen på en ordentlig rök med alltså...
 
  • Gilla
stefancrs
  • Laddar…
Elva olika grillar!:surprised: Det är hardcore! Inser att det är omöjligt att ringa in alla möjliga svarsalternativ i en omröstning men det är kul att ni deltar.

Även kul att se att mer än hälften av Byggahus besökare grillar om vintern även om vi räknar bort sällangrillarna och det var väl den uppfattningen jag ville bilda mig.(y)
 
Undrar hur geografin ser ut.. :thinking:
Jag är av uppfattningen att jag är ensam året runt grillare här i byn, strax utanför Östersund.
-25° så uppskattar man bara maten mer.. Hardcore.. :rofl:
 
  • Gilla
Hemmakatten och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.