Hejsan

Funderar på de serviceavtal som erbjuds av leverantörerna . Vad ingår egentligen i en service? det finns vad jag ser/förstår inte så mycket att pilla på, så vad betalar man för?

Mv
C
 
Det som bör ingå är följande :

Kontroll och rengöring av smutsfilter på primär och sekundärsida
Kontroll av förtryck i expansionskärl.
Funktionskontroll på styrventiler för värme och varmvatten, samt säkerhetsventiler.
Okulärkontroll för läckage från kopplingar.
 
R
Beror på vad det kostar , brukar vara lite dyrt och inte relevant kontra jobbet och priset enkla grejer att utföra själv ,
 
ja, det var min åsikt med. Någon som har haft en "tekniker" på besök? är det lika bra timtaxa som sotaren? (senaste besöket 10minuter á 500kr)
 
R
Börja ransaka minnet . """ Har jag någon röris i bekantskapskretsen """" hen kan tala om vad som behöver ses över , normalt så är en FJV-central som en Duracellgubbe bara går och går , tills något pajar och då en cirkpump eller VV-regulatorn samt shunten för värmen
 
  • Gilla
Dub361
  • Laddar…
Det kan vara värt att ringa din fjv-leverantör för att förhöra sig om deras servicenivå. Är de vänligt inställda till sina konsumenter kanske de kan göra det åt dig. Här är SEOM vädligt bra att ha och göra med, jag hade lite läckage i min central och det kom ut två gubbar och bytte filter och packningar. Utan kostnad.
 
  • Gilla
Christoffer L
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.