Vi ska nu äntligen införskaffa ett spabad till altanen :) Har kikar runt och pratat med olika leverantörer och slutsatsen vi dragit är att Marquis ska vara en av de bättre leverantörerna??

Vad har ni för rekommendationer? Egna erfarenheter av spabad?
Kan man kolla på de billigare alternativen som saluförs eller är det som man säger ”du får vad du betalar för”


Budget 130 000kr
Mått max 2,5x2,5
Minet en ligg plats
 
Ja har ett artesian, oerhört nöjd, bara fungerar hittills, haft de i 3 år. Svågern har ett kinabad från bauhaus, till en tredjedel av priset av mitt, och de går inte ens jämföra,
Kinabadet har oerhört hög volym, mitt står utanför sovrumsfönstret och hör aldrig av de.
Chassit har bleknat och locket är slut efter 2 säsonger på kinabadet, ser ut som nytt på mitt, cirka 200-250kr/mån i uppvärmning på mitt, 38-39 grader året runt. Runt 4-500 på kinabadet.
Jetsen i kinabadet påminner mer om att blås genom ett sugrör, på mitt får man sänka för annars trycks man iväg från kanten.

Så absolut får du vad man betalar för. Håll dig till de stora tillverkarna så kommer du bli nöjd i många år framåt.
 
A
Vi har också ett artesian, som jag tror fyllde tre i somras (eller var det tredje sommaren, men två år )

Håller med om att det fungerar klockrent, tror dock att vi snarare ligger på 300:-/månad i uppvärmning, i övrigt håller jag med föregående talare. Sen var vi tvugna att gå från 16 till 20 A abonnemang, så lite till kostar det förstås.

Har inte jämfört med vare sig billigare eller dyrare, men är nöjda med det vi har.

Fick dessutom strålande och punktlig hjälp när det levererades, sånt uppskattas.
 
Vi har ett Spabad från Viskan och är jättenöjda. Hade lite problem med finishen när det var nytt, vi är nog på gränsen till petiga, och de kom och åtgärdade detta direkt och kostnadsfritt.
Elförbrukningen är en sak men kom ihåg att du måste säkra upp några steg på huvudsäkringen och detta är inte heller gratis. Försäljarna "glömmer" att prata om detta...
Värmeelementet är nämligen enfas på nästan alla modeller. Det blir med andra ord en rejäl snedbelastning mellan faserna och man måste därför säkra upp mycket mer än om den vore trefas.
 
Vi köpte ett Spabad Cameo (880-serien) efter långa överväganden.

När det gäller Spabad får man verkligen vad man betalar för. Kolla verkligen upp hur den klarar vårt blandade klimat. Sedan är det rätt bra att se över ljudnivåer, annars är risken att ni vaknar på nätterna :)

Berätta gärna vilket spabad ni landade på. Och njut!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.