Hej!

Sitter och funderar lite på den här normcentralen som kommer bestyckad med tre nollplintar.
En är rimlig till inkommande nolla, och en för skyddad nolla från JFB.

Men den tredje lilla modellen VZ455N, den har inga hissklämmor eller byglingsmöjligheter och kan max acceptera 4mm2 kabel i snabbanslutningarna. Hur är det tänkt att använda den vettigt? Till en separat PSA eller enfas JFB kanske?

Öppen normcentral med tre nollplintar, huvudbrytare och säkringar, diskuterad för kabelanslutningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
R
Om du inte ska ha någon noll till ett objekt via JFB , så är det bra att ha en egen plint för det
 
  • Gilla
stigpåbacken
  • Laddar…
tommib
Är det en fabriksny central? De där små plintarna från Hager sitter i deras små kapslingar vad jag vet men jag har inte sett det i en fullstor central.

Om du ska ha två JFB kan du använda den, givet att nollan från JFB inte är större än 4 kvmm (realistiskt 2,5 kvmm). Du kan också bygla från den stora plinten.

Saker som ska ligga utanför JFB kan man hellre lägga på inkommande plint längst till vänster som också ligger före JFB (ser det ut som).
 
  • Gilla
Edvuld och 1 till
  • Laddar…
Hej, tack för svaren!

Det är en ny Hager Volta VA24CN central, 2x12 platser.

Det var just det att 2,5mm2 kändes lite klent att bygla med till den större plinten, men det kanske är ok?

Precis så tänkte jag med den första plinten, trevlig att ha om man vill koppla vidare till annan central med egen JFB senare.
 
Ja, tumregelmässigt får det gå max 16 A i denna bygel så det beror på vilka grupper man lägger på denna plint. Tre grupper på tre olika faser skulle ju funka.
 
  • Gilla
Edvuld
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.