Jag undrar vad ni föredrar för slagyta på hammaren slät eller wåfflad??
Själv andvänder jag båda beroende på vad jag ska göra.
 
inte testad wåfflad yta bara slätta men har hittat rätta hammarn nu så tror inte jag köper mera =) tja en titaniumhammer om några år :D
 
P
Vilken är den rätta hammaren då? :D
 
Wåfflad yta ger sjukt fint mönster när msn krossar tummen☹️
 
  • Gilla
  • Haha
volvo51 och 3 till
  • Laddar…
Jag använder inte hammare, jag brukar slå in spiken med knytnäven.
 
  • Gilla
JanneJanne123
  • Laddar…
F Finndjävel skrev:
Jag använder inte hammare, jag brukar slå in spiken med knytnäven.
Ja ni brukar ju vara litet hårdare där på andra sidan språkgränsen..........;)
 
Citerar frun:
- "Hur många hammare har du egentligen?"
- "Vet inte, 8 kanske!?"
- "Intressant, hur många spikpistoler har du?"
- "Vet inte, 9 kanske!?"
- "Vad ska du då med alla hammare till? För jag har då aldrig någonsin sett dig handspika något!"

Hon har en poäng...

Jag är då helt stört-kär i min Fiskas Snickarhammare L, med slät yta - En perfekt kombo mellan rivnings-klo och de få gånger man får slå in spiken lite extra efter pangen... ;)
Fiskars Snickarhammare L med slät yta och rivningsklo mot vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hmm, jag har bara en hammare och ingen spikpistol. Fast jag har två släggor, en liten och en stor. Är jag onormal?
 
B b8q skrev:
Hmm, jag har bara en hammare och ingen spikpistol. Fast jag har två släggor, en liten och en stor. Är jag onormal?
Låter helt klart sunt i min öron!.... Har nog själv 2 små-släggor utöver alla hammare och en stor som i princip aldrig används...
Håll det på den nivån - Allt annat är galet!
Och då får man se till att jag har gett bort två hammare och en minislägga bara under senaste året. :rolleyes:
 
B b8q skrev:
Hmm, jag har bara en hammare och ingen spikpistol. Fast jag har två släggor, en liten och en stor. Är jag onormal?
Jmf med Sveriges population nej. Jmf med oss andra nördar som hänger här så ja, onormalt lite verktyg, skynda genast till verktygstipstråden och köp på dig mer! ;)
 
  • Haha
slacker
  • Laddar…
P
slacker slacker skrev:
Citerar frun:
- "Hur många hammare har du egentligen?"
- "Vet inte, 8 kanske!?"
- "Intressant, hur många spikpistoler har du?"
- "Vet inte, 9 kanske!?"
- "Vad ska du då med alla hammare till? För jag har då aldrig någonsin sett dig handspika något!"

Hon har en poäng...

Jag är då helt stört-kär i min Fiskas Snickarhammare L, med slät yta - En perfekt kombo mellan rivnings-klo och de få gånger man får slå in spiken lite extra efter pangen... ;)
[bild]
Mycket fin hammare! Har en själv tilsammans med mina övriga 8-9 hammare.. letar dock efter en liten för att slå in småspik med i premium segmentet.. hade en liten vaughan med träskaft men den fick fötter eller om den ligger i nån vägg :oops:
 
B b8q skrev:
Hmm, jag har bara en hammare och ingen spikpistol. Fast jag har två släggor, en liten och en stor. Är jag onormal?
Jag har arbetat på förtjänst på byggen utan spikpistol. Axlarna tål inte den apparaten så jag handspikade allt utom ett innertak som jag spikade med lånad pistol. Det gick bra. Det var bättre att ha litet lägre timpenning än att vara sjukledig stup i kvarten.
Fast jag har faktiskt tre hammare för spik och några för anda ändamål och ett par dussin släggor i olika storlekar och olika modeller för olika ändamål.

Jag förstår inte varför folk tror att man måste ha spikpistol till allt.
 
Mikael_L
I mitt fall är det närmast att kroppen inte skulle klara av handspikning.
 
H heimlaga skrev:
...Jag förstår inte varför folk tror att man måste ha spikpistol till allt.
Jag är nog inte ensammen om att slå som blixten... aldrig två gånger på samma ställe! ;) Så för mig är det 4 spikar i minuten, eller 4 minuter per spik
 
Fulkemisten
Mikael_L Mikael_L skrev:
I mitt fall är det närmast att kroppen inte skulle klara av handspikning.
Tror fan det om du gör som @Finndjävel!?!
 
  • Gilla
Finndjävel
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.