Vad ska vi göra? Canal Digital spela alla repriser sedan 2-3 veckor efter deras program uppdatering.
Som ex. den nya svenska serie "Vår tid är nu" spelas samma avsnitt 5 ggr i vecka. Samma sak med alla serie inspelningar. Vår disk blir hela tiden full och vi tappar/missar kommande viktiga (programmerade) program.
Det tar tid att sitta och rensa bort alla repriser för att åter få plats på disken.
 
Robt.Svensson Robt.Svensson skrev:
Vad ska vi göra? Canal Digital spela alla repriser sedan 2-3 veckor efter deras program uppdatering.
Som ex. den nya svenska serie "Vår tid är nu" spelas samma avsnitt 5 ggr i vecka. Samma sak med alla serie inspelningar. Vår disk blir hela tiden full och vi tappar/missar kommande viktiga (programmerade) program.
Det tar tid att sitta och rensa bort alla repriser för att åter få plats på disken.
Vi har samma problem vi med.
Har funderat på att ringa Canal Digital om det men inte kommit dit än.
 
Robt.Svensson Robt.Svensson skrev:
Vad ska vi göra?
Ring supporten.
 
harry73
Vi har/hade en gammal sagembox (9 år gammal) och fick ett mejl att man inom kort inte längre kunde göra serieinspelningar. De erbjöd samtidigt sin nya box för mycket förmånligt pris ca 800kr inkl avgifter.
Där har man veckoarkiv och mycket mer, så inspelningsbehovet minskar enormt
 
N Nicke-85 skrev:
Vi har samma problem vi med.
Har funderat på att ringa Canal Digital om det men inte kommit dit än.

Du kommer att få besked att de har ingen lösning men ring. Ju fler vi gå på så....
 
Samma här, nästan varje dag varnar boxen för hårddisken är full.
 
Isakare Isakare skrev:
Samma här, nästan varje dag varnar boxen för hårddisken är full.
Det är bara att gå igenom alla kataloger och rensa alla kopior/repriser. Canal Digital har ingen annan lösning när man ringer till deras support.
 
Enligt CD skall problemet vara löst den 23/10. Vi får väl se....
Men om man har problem med att boxen blir full får man väl vara lite proaktiv, det går ju att städa bort programmeringen av repriserna innan de spelas in. Jag går igenom listan varje morgon och plockar bort alla dubbletter av kommande avsnitt så de aldrig spelas in.
 
A alfista skrev:
Enligt CD skall problemet vara löst den 23/10. Vi får väl se....
Men om man har problem med att boxen blir full får man väl vara lite proaktiv, det går ju att städa bort programmeringen av repriserna innan de spelas in. Jag går igenom listan varje morgon och plockar bort alla dubbletter av kommande avsnitt så de aldrig spelas in.
Vi gör det med. Hoppa att det blir ändring nästa vecka då.
 
harry73 harry73 skrev:
Vi har/hade en gammal sagembox (9 år gammal) och fick ett mejl att man inom kort inte längre kunde göra serieinspelningar. De erbjöd samtidigt sin nya box för mycket förmånligt pris ca 800kr inkl avgifter.
Där har man veckoarkiv och mycket mer, så inspelningsbehovet minskar enormt
Jag fick min nya box gratis utan bidningstid, fick betala 1000 kr för HDD bara.
Sen har de också en kampanj att man som trogen kund får familjepaketet till halva priset i 1 år. Dessa kampanjer får man bara reda på om man ringer så klart.
 
Robt.Svensson Robt.Svensson skrev:
Vi gör det med. Hoppa att det blir ändring nästa vecka då.
Vår problem är att vi är på plats endast 3 dagar i vecka.
 
Robt.Svensson Robt.Svensson skrev:
Vi gör det med. Hoppa att det blir ändring nästa vecka då.
Ingen ändring denna vecka!
 
Robt.Svensson Robt.Svensson skrev:
Vi gör det med. Hoppa att det blir ändring nästa vecka då.
Ingen ändring denna vecka!
 
Robt.Svensson Robt.Svensson skrev:
Ingen ändring denna vecka!
Nej, och jag är inte direkt förvånad med tanke på hur CD skött det här.
De har dock lärt sig en sak, de går inte ut och lovar något nytt datum, bara att de är "väldigt nära en lösning".
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.