Möjligt att de är billigare men man brukar få vad man betalar för och hur många ventiler byter du på ett ställe? En gång möjligen. Då är det nog bättre att köpa beprövad kvalitet och spara in på nåt annat istället.
 
Min erfarenhet är att biltema är riktigt prisvärda på många produkter. Snacket att man får vad man betalar för är uppebart fel på väldigt många håll. Bara för att ett känt märke kan ta mer betalt behöver det inte vara bättre.
 
Saken är väl den att man inte riktigt vet vad man får. Ibland är det skit och ibland bra.
Vid något tillfälle/period hade t ex Rinkaby och Biltema avloppsdelar från samma tillverkare. Och Rinkaby säljer generellt bra saker.
 
Det kan jag hålla med om. Jag skulle nog inte valt biltema för en produkt som är så bökig att byta som en radiatorventil. Men att de gennerellt säljer dåliga prylar håller jag inte riktigt med om.
 
Ingen som sagt att de generellt säljer dåliga saker men hade prisskillnaden varit större kanske man förstått saken bättre. Det är ju inte så märkesventiler kostar det tiodubbla. Sist jag köpte ( en del år sen ) var det väl inte mer än 100-150kr ventilen? Och man byter de väldigt sällan så man "sparar" ju inte så mycket. Skillnad om de byttes en gång om året kanske....
 
Danfoss 155kr på rinkaby. MMA 139kr Så det är inte så stora pengar i sammanhanget.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.