Svaret är nr 2. 60 m/s.

Då vi har sommarstugan intill skogskanten så skulle denna maskin göra att man skulle gå omkring med ett stort leende på läppen när löven faller ner. :)
 
2/. 60m/s
Har en stoooor tomt med måååånga eklöv, på gräset, i gruset, under uterummet, i förrådet, i buskarna,
Sen börjas det om till våren, då ska alla löv bort som man krattan in i buskarna som skydd...
Borta med vinden är min melodi ! In i skogen med dem, eller iaf 1 stor hög att plocka upp ! Sen kan man ju ha den till annat oxå ! Blåsa rent från damm/löv/spindelväv, torrt gräs, etc etc... resten av året med :-D
 
Svar: 2. 60 m/s.

Vi har skaffat oss barn för att få väck löv och annat på tomten, med denna lövblås kan de få leka istället. Och pappa också för den delen.
 
  • Haha
Elina Blom Westergren
  • Laddar…
Svar 2
Är ute efter lätta, smidiga och effektiva batteridrivna redskap till min trädgård. Från att klippa gräs och häckar till att till beskära träd och blåsa bort löv och allt skräp och självklart vill man köra med sladdlöst.
Har många björkar på allmänningen precis vid tomtgräns och några på tomten så löv frön och pollen finns i drivor på altan gräsmattan balkongen och taket.
Har också sätt att grannen använder lövblåsen till att blåsa snön på vintern och detta verkar så otroligt smidigt.
 
Svaret är 60 m/s

Kalla den gubbig hur mycket du vill... för lövblåsen är en fantastisk hjälp för oss som har en granne som älskar stora lummiga lövträd. Vi kan blåsa tillbaka dem till andra sidan häcken likväl som vi kan blåsa rent uterummets tak från skräp. Och kul är den att manövrera så barnen hjälper garanterat till!

Hoppas nu på världens bästa present till maken som fyller 50... ✨✨
 
Veckans vinnare är vår medlem Lanson som har många idéer om vad lövblåsen ska användas till. Blåsa ur hängrännorna var ju en kreativ tanke hehe. Stort grattis!

Motivering: Jag har länge gått och spanat på en smidig liten batteridriven variant för att kunna blåsa bort sågspån med om man snickrar på garageuppfarten. Eller till att damma ur bilen. Ju mer jag tänker på den här behändiga lövblåsen dess då mer inser jag hur multifunktionell den är. Att blåsa bort löv är ju en självklarhet men att kunna hålla hålla den i en hand samtidigt som man står på en stege för att rensa hängrännorna med den är ju ren lyx!
 
Stort tack för vinsten! Lövblåsen har nu anländt och det ska bli kul att testa den när stormen har lagt sig :)

Tack återigen//Lanson
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
STIGA SBL 24 AE är en 24-volts lövblås som gör att du snabbt får rent altanen och uteplatsen från löv och smuts. Perfekt nu inför höststädningen, men även när du ska öppna upp igen till våren. Veckans vinnare tar hem en SBL 24 AE tillsammans med batteri och laddare.

[bild]

Totalt värde cirka: 1 800 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad har SBL 24 AE för lufttryck?

Svaret hittar du här: [länk]

1. 40 m/s
X. 50 m/s
2. 60 m/s

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 19 oktober.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Stiga. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Stiga för att de sponsrar den här tävlingen.

Svar:2 60 m/s

Som skadad och husägare skulle en sån här fin lövblås underlätta så mycket för mig med alla löv som faller ner
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.