Vi har nyligen flyttat till ett lite större hus, cirka 1000 m2. Det innebär att det är bara att glömma att höra en vanlig dörrklocka.

Så, jag har börjat titta på videodörrklockor. Det finns ett antal produkter där, där man har en app på en eller flera mobila (eller fasta) enheter som det ringer på, lämpligen d¨å telefonerna. Man kan då se vem som ringer på, och prata med dem. Praktiskt och säkert.

Vi behöver den i första hand som ringklocka, så säkerhetsfunktioner som rörelsedetektering, inspelning och sånt är inte jätteintressant, på sin höjd en bonus. Däremot är det bra om den kan fungera utan en extern server, så att all trafik hålls privat (sådan säkerhet värdesätter jag...).

Sedan är jag intresserad av aspekter som tillförlitlighet, bildkvalitet, är appen vettig att använda osv. Helhetsintryck, helt enkelt.

Är det någon som har erfarenhet av sådana och kan dela med sig?
 
”Lite större”? 1000(!!!!)m2?

Dock inget tips om dörrklockan :)
 
  • Haha
Härryda2015
  • Laddar…
H Holmspel skrev:
”Lite större”? 1000(!!!!)m2?
I ärlighetens namn så är det bruksarea, inte boendearea (som nog bara är kring 700, har inte mätt upp den). Men, jag kommer att ha verkstad i källaren osv, så bruksarean kommer att brukas.

Det har dessutom varit förskola tidigare, så det är väl ljudisolerat. Jag kan tokhojta i ena änden av huset, och det finns inte en chans att någon i andra änden hör det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.