hsd
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vm2Wpw/man-dod-efter-elolycka-i-kiruna


Larmet kom in klockan 10.21 på onsdagsmorgonen.

Enligt polis, som befinner sig på platsen, är det en arbetsplatsolycka.

– Det rör sig om en allvarlig olycka. Mer än så kan jag inte säga just nu, säger Peder Johnsson vid polisens ledningscentral.

Den skadade är enligt region Norrbotten en ung man. Olyckan ska ha orsakats av el.

Vid 19-tiden uppger polisen att mannen liv inte gått att rädda. Mannens anhöriga är underrättade.
 
  • Ledsen
Mikael_L
  • Laddar…
Raskus Raskus skrev:
Det här är ju sorglig läsning. De var hemmahörande i mitt län Jämtland

[länk]
En liknande olycka hände för cirka 15 år sedan med en kille på ett annat forum som jag då var på, också i Thailand, och han dog också. Bara några månader tidigare så hade jag varit där, och sett en likadan varmvattenberedare i en dusch där kablarna var skalade så att kopparen stack ut 20 mm utanför apparaten (jag duschade inte där...).

Var försiktiga med elsäkerheten när ni är utomlands, vänta er inte samma standard som hemma.
 
Visserligen ingen koppling men inte så bra ändå... :surprised:
I en offentlig toalett på centralstation i Göteborg. Var tvungen att offra två wagos för isolering. :thinking:
En hand håller en spänningsprovare vid en öppen röd ledningskanal i en kaklad vägg med synliga elledningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
Appendix och 7 till
  • Laddar…
Müssli Müssli skrev:
Visserligen ingen koppling men inte så bra ändå... :surprised:
I en offentlig toalett på centralstation i Göteborg. Var tvungen att offra två wagos för isolering. :thinking:
[bild]
Är väl någon som stulit det som suttit monterat i dosan. Allt för vanligt idag, tyvärr.
 
tommib
Det var kristligt. Jag hade övervägt att peta ihop skyddsjord och fas eller något.
 
Müssli Müssli skrev:
Visserligen ingen koppling men inte så bra ändå... :surprised:
I en offentlig toalett på centralstation i Göteborg. Var tvungen att offra två wagos för isolering. :thinking:
[bild]
En Wago 221 3-vägs hade räckt ;). Heder till dig som över huvud taget brydde dig
 
  • Gilla
Appendix och 4 till
  • Laddar…
L lordi skrev:
Är väl någon som stulit det som suttit monterat i dosan. Allt för vanligt idag, tyvärr.
Allvarligt?
Vilket förfall
 
Raskus Raskus skrev:
Allvarligt?
Vilket förfall
Ja, man behöver tyvärr stöldsäkra allt på allmänna toaletter, kund-wc och liknande. Folk stjäl tvättställsblandare, toapappershållare, lufttorkare för händerna, elektriska tvålpumpar mm mm.
 
  • Wow
  • Gilla
fia_mstd och 1 till
  • Laddar…
L lordi skrev:
Ja, man behöver tyvärr stöldsäkra allt på allmänna toaletter, kund-wc och liknande. Folk stjäl tvättställsblandare, toapappershållare, lufttorkare för händerna, elektriska tvålpumpar mm mm.
För att inte tala om toapapper... :surprised:
 
Mikael_L
Jag älskar telekillar...
Rörig eldosa med otaliga hoptrasslade och oskyddade kablar på en vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 4 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag älskar telekillar...
Vadå? Har de klämt ett fisköga dåligt eller vad? Jag har svårt att se vad som är fel på bilden...

;)
 
  • Gilla
  • Haha
Nyfniken och 8 till
  • Laddar…
lars_stefan_axelsson lars_stefan_axelsson skrev:
Jag har svårt att se vad som är fel på bilden...
Men öppna ögonen! Man kan väl ändå inte blanda grå och vita klammer bredvid varandra! Ser inte klokt ut! :mad::crysmile:
 
  • Gilla
  • Haha
sir_daniel och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag älskar telekillar...
Leende man i solglasögon gör peace-tecken med texten "LOOKS GOOD TO ME!
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Staffans2000 och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
lars_stefan_axelsson lars_stefan_axelsson skrev:
Vadå? Har de klämt ett fisköga dåligt eller vad? Jag har svårt att se vad som är fel på bilden...

;)
Ja varför ska jag egentligen uppröras över att det ser ut som det brukar.

Denna gång kom upprördheten ifrån att jag plötsligt skulle felsöka i råttboet, varför larm och fax i andra änden av byggnaden inte längre kom ut i omvärlden.

Och jag kan ju säga som så att det fortsatte i samma standard överallt där jag följde "min ledning".
Här trodde jag att funnit felet, men det tvinnade satt faktiskt fortfarande ihop under tejpen.
Rörigt nätverk av okopplade kablar och tejp i eluttag vid felsökning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Rätt tvinnat, ger bra kontakt......:cool::cool::cool:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.