Hej,

Svar: 2. 60 m/s
Motivering: Med denna bjässe skulle jag känna mig som vindguden Aiolos. Se upp alla löven för snart kommer den riktiga höststormen och redan nu kan ni känna er som bortblåsta! ...ja i alla fall från min gräsmatta.:devilish:
 
Redigerat:
Svar : 60 m/s

Behöver en lövblås dels för det vanliga i och runt trädgården. Sen kan den vara bra att jaga rätt på vår olydiga hund som gräver upp trädgården.
 
Svar: 2, 60 m/s

Oj, oj, oj vad jag skulle vilja vinna denna! Vi har köpt ett fritidshus som varit obebott en längre tid och har under sommaren städat upp på tomten. När hösten nu faller sig på ser vi att hela trädgården är täckt i löv i alla dess färger - vackert men det måste ju bort! Vore guld att få byta krattan mot en (batteridriven) lövblås!
 
Svar på frågan: 2 = 60m/s.

Det är ett blåsinstrument som passar,
helt omusikalisk man,
som ser fram emot att vända blad,
nu när sommaren försvann!
 
Svar: 2. 60 m/s
Jag skulle bli toklycklig att få byta kratta mot en kraftfull lövblås. Tänk att slippa få blåsor i händerna, för att inte tala om all frustration när man just krattat klart och det kommer en stormvind och det ser likadant ut som när man började... Såna bekymmer skulle vara som bortblåsta med en lövblås! Tänk att ett så tråkigt jobb faktiskt skulle kunna bli så kul, att sonen faktiskt skulle kunna erbjuda sig att göra jobbet!
 
60 m/s

Hade varit suveränt till vårt nyinköpta hus med större altan än husets BOA.
 
Svar: 60 m/s
Tänk att bryta sig loss från sladden. Som frihetskänslan för en hund som slipper gå i koppel
 
Svar 60m.

Mängden löv på våran tomt är över det normala i år och skulle verkligen uppskatta en liten boost! Sen att mina småflickorna skulle bli lyriska av att stå i lövvimlet

Litet barn i randig klänning fascinerat av akvariefiskar bakom glas.
 
60 m/s.

Lövblås?! Detta är så mkt mer. Det är en leksak att jaga barnen med (eller tvärtom?!), städa av studsmattan, "sopa" garagegolvet, torka bilen efter biltvätt och ja okej då, städa undan höstlöven också!
Jag vill ha den som året-runt-multimaskin!
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
STIGA SBL 24 AE är en 24-volts lövblås som gör att du snabbt får rent altanen och uteplatsen från löv och smuts. Perfekt nu inför höststädningen, men även när du ska öppna upp igen till våren. Veckans vinnare tar hem en SBL 24 AE tillsammans med batteri och laddare.

[bild]

Totalt värde cirka: 1 800 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad har SBL 24 AE för lufttryck?

Svaret hittar du här: [länk]

1. 40 m/s
X. 50 m/s
2. 60 m/s

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 19 oktober.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Stiga. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Stiga för att de sponsrar den här tävlingen.
Svaret bör vara 60 m/s.
Efter 44 år med hus och lövräfsande skulle det va smidigt med en blås.
 
60m/S
Skulle hjälpa både sommar, höst, vinter och vår.
Vår - städning i snåren går som en dans med tånåren
Sommar - slippa städa, bara gå i träda
Höst - löven dryga, tillbaka flyga
Vintern - inte flåsa, bara blåsa - snö från bilen
:p
 
Svar : 60 m/s

Jag skulle behöva en lövblås för kommande tider då vi flyttar in i mars i nytt hus och på gården råder för närvarande (och då vågar jag inte ens tänka mig hur det kommer se ut i vår under all smuts och snö) kaos där en lövblås skulle vara det perfekta verktyget för att kickstarta vårt nya boende och slippa börja röja sånt med spade det första vi gör på vår nya gård.
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
STIGA SBL 24 AE är en 24-volts lövblås som gör att du snabbt får rent altanen och uteplatsen från löv och smuts. Perfekt nu inför höststädningen, men även när du ska öppna upp igen till våren. Veckans vinnare tar hem en SBL 24 AE tillsammans med batteri och laddare.

[bild]

Totalt värde cirka: 1 800 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad har SBL 24 AE för lufttryck?

Svaret hittar du här: [länk]

1. 40 m/s
X. 50 m/s
2. 60 m/s

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 19 oktober.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Stiga. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Stiga för att de sponsrar den här tävlingen.
Inget av svaren anger lufttryck. "m/s" = "metrer per sekund" är en hastighetsangivelse och inget annat.

Maximal lufthastighet är 60 m/s.

Jag älskar löv, speciellt att blåsa över dem till grannen. Då kan jag säja. Do you löv me.
 
Svar 2. 60 m/s

Hösten är här med rusk och regn.
Då är det dags att städa vårt hägn!
Löven täcker nu hela vår mark.
Hjälp! Här krävs en blås som är stark!
Finns det en variant utan sladd säger du?
Från Stiga? Åh! Låt oss vinna den nu!
 
Svar: 60 m/s

Har en gräsmatta på 1500 kvm som grannens 2 hundar lite för ofta använder som rastyta. En lövblås utan sladd gör att jag kan få bort både löven och det som hundarna lämnar i högar utan att behöva gå i eller släpa sladden igenom högarna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.