S swirve skrev:
Fick hem min pump i fredags, rejäl pjäs! Jag tänker att stor pump, ger lägre varvtal och lägre ljud. Angående stativet så finns det väl lägre varianter, men är kanske bra ur kondens (och is) synpunkt att få upp pumpen. Jag har samma stativ som bilden, mitsubishis egna. Det jag tycker saknades var nån form av gummidämpare att ha mellan, men köpte ett par på swedol. Måste vara bättre än att pumpen står helt stumt.
Tyvärr blir installation förskjuten till nästa vecka.
Har du länkat till dämparna? Detta stativ harnågon form av inklädda ”fötter” men kanske mer hårdplast än gummi. Har beställt samma pump nu så installation om ett par veckor
 
  • Gilla
olofh
  • Laddar…
Lyfter tråden. Sitter här med en nyinstallerat MB ecodan 75. Den har varit igång i exakt 3h så kan än inte säga något men bra installatör och blev placeringsmässigt väldigt bra. Än så länge har vi både varmvatten och värme så håller tummarna

Tog 7h från att de började riva ut den gamla tills den nya var igång.
 
  • Gilla
Johannes Carlsson
  • Laddar…
Hur har det gått med era Misubishi VP:ar....är ni nöjda? Står i valet mellan att installera Nibe eller Mitusbishi och skulle villa höra era erfarenheter.
 
Vi har en Mitsubishi ecodan zubadan som varit i drift i nästan exakt 1 år nu. Är kanonnöjd med våran. Den har bara jobbat på utan några fel alls.
 
Min har tuffat på i tre år utan problem. Är dags att få tag i nån som kan göra service för fem års garantin ska gälla...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.