Försökte pruta på Mjöbäcksvillan. Försäljaren ville släppa till hela 12000 kr på en 1,3 miljoners affär. LÖJLIGT!!! Finns det någon som har andra erfarenheter.
 
F
Försök få dom att slänga med extra tillbehör som ex centraldammsugare/bubbelbad istället. Det kommer nog att gå lättare än att försöka pruta på slutpriset. Åtminstone om man ska tro det jag tidigare läst här i forumet ::)
 
Räkna inte med några stora möjligheter att få ner priset. Visst utrymme finns säkert, men det är inga stora pengar det BÖR handla om. Gör det det är inte säljaren superseriös enligt min åsikt.

Tänk igenom vilken utrustningsstandard ni är intresserad av innan ni skriver kontrakt. Att ta med det mesta från början är vettigt och bör gå att få till bra pris. Kommer ni på att en braskamin vore bra efter kontraktet är skrivet lär priset hamna mycket nära prislistan.

/Fredrik
 
Hej,

Om man nu vill pruta så kan det ju vara intressant att tänka på datumet också. De flesta säljare är alltid betydligt mer mottagliga när kvartalssluten närmar sig. För att inte säga årsbokslutet ... och det är ju snart.

Själv fick jag en mycket bra rabatt när jag höll ut och inte skrev på förrän i mellandagarna 1999. Hade nog räckt till både en och flera hörnbadkar.

Dock är det en konst att förhandla och det gäller att ha tålamod, kyla, argument och finkänsla. Det gäller att skala bort tillräckligt, men inte för mycket. Risken finns annars att du blir behandlad därefter.
 
Håller med Thomas där, håll ut! Vi har kontaktat flera husfirmor där vi fått kalkyler eftersom vi sagt att vi tycker att det huset verkar mycket intressant. De flesta har hört av sig o frågat hur det gått och om vi bestämt oss. Nej har vi då sagt. Sen har De kommit med "lockerbjudande" (alla utom Eksjöhus).
 
Thomas har förstått prutningens svåra konst.

Jag anser dessutom att går du in och börjar pruta, ska du också vara beredd att lämna/gå därifrån ifall du inte är nöjd med resultatet. Då är det dags att ta upp diskussionen med en annan leverantör.

Annars är "gör det själv" en bra prispressare. Man kan minska totalkostnaden mycket genom att tex måla och tapetsera själv, eller lägga parketten.
 
Bob_the_builder
Annars är "gör det själv" en bra prispressare. Man kan minska totalkostnaden mycket genom att tex måla och tapetsera själv, eller lägga parketten.
...för att inte tala om att gjuta och mura grund, spika golvbjälklag, resa ytterväggar, takstolar osv (puh...)
 
Om du prutar en procent på hela summan så kanske det motsvarar 20 procent av säljarens del. Nä, jag håller med föregående. Försök få med mer utrustning, där har säljaren bra rabatter och är så pass intresserad av en affär att han inte bryr sig om att ta någon provision på extra utrustningen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.