Jag måste byta tätningslister på en balkongdörr. Det är inte sådana som bara klistras fast, utan de sitter en bit in i karmen (den vänstra sidan som ser ut som en pil liksom trycks in i en skåra).

Någon som vet vad detta kan heta? Skulle vara najs om jag kunde få tag på ngt sådant på krauta eller bauhaus (vill inte åka dit ti onödan, skulle vilja hitta det på deras webbar först).

Tack på förhand!
 
  • Närbild på en gammal tätningslist för balkongdörr med pilformad del designad för att tryckas in i en skåra.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder

Bästa svaret

P pirx skrev:
Jag måste byta tätningslister på en balkongdörr. Det är inte sådana som bara klistras fast, utan de sitter en bit in i karmen (den vänstra sidan som ser ut som en pil liksom trycks in i en skåra).

Någon som vet vad detta kan heta? Skulle vara najs om jag kunde få tag på ngt sådant på krauta eller bauhaus (vill inte åka dit ti onödan, skulle vilja hitta det på deras webbar först).

Tack på förhand!


Hej!

Det som du skall söka på är tätningslister för sågspår.
Det finns bra i silikon, runda med en liten "pil" som fästes i sågspåret.
Tyvärr så vet jag inte vad din list heter, tror att tesa har den, men med klisterremsa.

Mvh P-A
 
Tack!

Kan inte hitta ngt på K-Rauta eller Bauhaus, men visst borde sådana ställen ha sådant?
 
P pirx skrev:
Tack!

Kan inte hitta ngt på K-Rauta eller Bauhaus, men visst borde sådana ställen ha sådant?
Jag tror inte att vanliga byggvaruhus har "bra" lister i sortimentet.

Vill du ha för spår så finns det på Theofils, jag har köpt på bolist för något år sedan, vet inte om du har något av dessa i närheten. Leif Nilsson har också o-list.

Det du skall ha är en list för rätt spårstorlek annars går det med vanlig P-list som är förklistrad (klisterremsa).

Mvh P-A
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.