Jag skulle öppna så mycket som möjligt mellan hall/korridor och kök/vardagsrum :)

Detta för att undvika korridorkänslan och få in mer ljus i korridoren.

/fredrik
 
Förresten, vilket program har du ritat i?

/Fredrik
 
Skulle gärna vilja ge lite kommentarer, och undrar därför, hur ser familjen ut, antal vuxna och barn? Hur många kvadrat är huset på totalt? Var är loftet? Ligger garaget/Carport vägg i vägg? Förråd? Vind? Källare? Tvättmaskin och torkskåp? Grovingång mot graget? "Finingång" mellan kök och badrum?

Pernilla
 
Jag gillar öppen planlösning, men man ska inte ha öppet överallt, eftersom ljudvolymen blir högre (speciellt om man har småbarn). Jag gillar kök vardagsrum layouten, men ogillade två badrum intill varandra. Ta bort det lilla och flytta dusch till det större badrummet. Sätt in ett extra handfat eller ett dubbelt där också.

Är det enplan eller en och enhalv. Sätt ett extra badrum uppe istället om ni verkligen behöver ett extra.

Tänk igenom hur ni ska ha ev altan och planera in glasdörr på lämpligt ställe.

Fattade inte trappan, var den bakom braskaminen, varför dörr??? Flytta kaminen så den står mitt emot TV'n.

Var det klädvård mellan sovrummen, annars behövs detta, minst 10 kvm.
/CC
 
Dr.Feelgood skrev:
Hej Pernilla,
tack för intresset :)
Länkar till en pdf istället [länk]
som innehåller flera bilder och mått.

Hälsningar :)
Jag kan inte öppna den länken! Är det någon annan som kan ???
 
Länken går alldeles utmärkt att öppna..... :)
 
Inte jag heller :(
 
Jag skulle ochså ville veta hur många ni är i familjen. Eftersom huset är relativt lite får man fundera på hur man utnytjer varje kvadratmeter. Rent omedelbart gillade jag inte det pyttelille badrummet, behövs värkligen två "huvudbadrum", eller kan det löses på annat vis m enbart separat toa för at knipa några kvadratmeter till annat? Kan värka svårt utan att kasta om på hela planlösningen. Sedan undrar jag om det är tvättstuga i rummet m ingång från garaget? Gillar dock att sovrum och vardags/köksområde är adskilda. Vad har ni tänkt ha på vinden?

mvh hanneli
 
Konsulten skrev:
Använd denna länk i stället.

[länk]
Är Konsulten och Dr. Feelgood samma person ???

Pernilla
 
pillan71 skrev:
Är Konsulten och Dr. Feelgood samma person  ???

Pernilla
Skulle tro att Konsulten lyckades med det jag misslyckades med, backa i länken :D
 
Dr.Feelgood skrev:
Vad tycker ni?
Kanon!
Det bästa är dock Y-väggen mellan sov & bad.
Varför måste alla väggar ha 90 grader mellan varandra i nya hus ??? 8)
 
Jag tycker det blev mycket bättre, hallen/korridoren är öppnat upp på et bättre sätt, blir mer ljus, och bad2 inte så smalt -som tidigare skrivet gillade jag inte riktigt det. Snyggt hus!

Lycka till!
mvh hanneli
 
Smart med "ljudisoleringsrum" mellan sovrummen.
 
pillan71 skrev:
Är Konsulten och Dr. Feelgood samma person  ???

Pernilla
Nä, men jag har en del erfarenhet av att få bukt med problemlänkar (är IT-konsult). :)

%F6 är ett annat sätt att skriva bokstaven ö i webblänkar, helt enkelt.

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.