Lite vatten under den där toalettstolen ska du inte oroa dig över tycker jag.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Staffans2000
Sakta i backarna!
Inget anmärkningsvärt har överhuvudtaget inträffat! Du har fått en liten översvämning, något som badrum är konstruerade för.
Att det är "otätt" runt porslinstronen, är inte heller det ett fel. Mitt eget badrum renoverade jag för ca: tjugofem år sedan, och jag har inga som helst planer på att göra om det de närmaste decennierna. Så ta påståendena att badrumslivslängden är 25 år, med en stoooor nypa salt.
Summa sumarum: Inget onormalt har inträffat. Det finns ingen anledning att göra någonting alls!!!

Staffan
 
  • Gilla
  • Älska
jonko och 5 till
  • Laddar…
Precis som ovan sa, inget konstigt :) rör sig allt mer eller mindre fukt i ett badrum och alla toaletter är inte ens silikonade i nederkant.

Sen ang renovering el ej, ja det väljer man ju själv (el hyresbolaget). Allt slits i olika takt.

Jag brukar bara hålla ett öga på förändringar.. oavsett var!

Vår kakelplatta i duschen, vid golvbrunnen är i 7 delar.. har funkat bra och duscha i flera år - fuktskyddet under håller..(och jag kan se ev läckor/fuktskador i källaren under)
 
Tätningen runt toastolen har inget (eller väääldigt lite) med tätskikt att göra. Tätningen med silikon runt stolen är för att hindra att det kommer in smutsigt vatten där. Men sedan ger det väl i praktiken lite skydd mot vatten till skruvhålen. Skruvhålen skall vara tätade med silikon, och är det rätt gjort så gör det inget om vatten kommer fram till skruvhålen, men en silikonsträng runt toan minskar risken, i det fall skruvhålen inte är korrekt tätade.

Men den viktigaste orsaken att ha en sträng där är för att inte få in smuts under stolen.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Tangentbord med Ctrl- och Alt-tangenter och texten "Ta det lugnt! Alt är under Ctrl.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Staffans2000 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.