A
I mina ögon ser detta inte bra ut. Vad tycker ni?

Volkswagen Polo lastad bakåtvänd på en bärgningsbil, ser osäkrad ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Svårt att se hur den sitter fast.
 
A
Vit Volkswagen bil på en biltransport längs en stadsgata med trafikskyltar och träd i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Spontant ser det ut som att de är surrade som bilar alltid är surrade på biltransporter, nämligen runt ett par av hjulen.
Men det är väldigt svårt att se tydligt på bilden.
 
Ser bara 2 fel, 2 Folkvagnar.
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
A
Bilarna är bara surrade på vänster sida.

Varför surrar man bara ena sidan. Kan inte bilen åka av åt vänster i detta fall?
 
Har man bara två surrningar borde den rimligtvis surras på två bakhjul eller diagonalt. Har man bara en surrning gissar jag att polisen inte uppskattar tilltaget.
 
A
Håller med dig. Man ska tydligen surra hjulpar och inte bara en sida sådär. Dessutom inga klotsar?

"Surra så rakt ner mot lastplanet som möjligt och i båda hjulen på samma hjulpar."
 
Redigerat av moderator:
Nu går det ju uppenbarligen inte fort på bilden. Jag kan tänka mig att man fuskar lite om man bara ska runt kvarteret i låg fart.
 
A
Så är det nog. Den var påväg mot Södertälje hamn. Vet iof inte hur långt den åkt hittills. Tog bilderna vid stillastående i en korsning så då gick det inte så fort.
 
L
Erik_Hansson skrev:
Bilarna är bara surrade på vänster sida.

Varför surrar man bara ena sidan. Kan inte bilen åka av åt vänster i detta fall?
Kunde du se att de inte är surrade på höger sida? Syns ju inte på bilden. Är de inte surrade på höger sida är det definitivt inte ok.
 
Jag tycker inte det av bilderna går att utesluta att det sitter spännband på höger framhjul.
Spontant skulle jag nog tyckt att diagonalt håller fast bilen både fram och bak, men om bilen på bilden skulle flytta sig lite åt höger, vrida sig lite, så slackar spännbandet.

Har man 2 spännband på respektive hjul på samma axel så kommer båda att spännas om bilen vill förflytta sig i sidled eftersom den kommer att vilja vrida sig.
 
blackarrow blackarrow skrev:
Har man 2 spännband på respektive hjul på samma axel så kommer båda att spännas om bilen vill förflytta sig i sidled eftersom den kommer att vilja vrida sig.
Ja det gäller bakaxeln iallafall.....
 
  • Gilla
blackarrow
  • Laddar…
A
altaxis altaxis skrev:
Kunde du se att de inte är surrade på höger sida? Syns ju inte på bilden. Är de inte surrade på höger sida är det definitivt inte ok.
Ja, båda bilarna saknade spännband på höger sida. Jag ville dock inte hålla på med mobilen medan jag körde.
 
  • Gilla
altaxis och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.