Har precis installerat ett Yale Doorman och kör med verisures smartlock till den. När jag installerat appen så ser jag ju fler smart lösningar som jag kanske kan tänkas använda. En av dom är "Smart plug" men funderar om något kört med andra smart plugs än verisures egna, eller är det inte möjligt? Deras kostar 399kr och det finns ju för 1-200kr att hitta i butik som passar plånboken bättre då jag ska köra ett antal.

Är det någon som vet med säkerhet om det går eller inte går att koppla andra smart plug-märken till deras app. Jag har endast appen och smartlock-kittet, inget larmpaket eller dyl.
 
Nope, Verisure är en proprietär lösning. Endast deras egna produkter funkar i deras "nätverk"

Vi är många hemmaautomatiserare som inte önskar något hellre än att verisure skulle skicka ut sina statuskommandon som exempelvis z-wave signal, så att man genom att larma på/av, skalskydd på/av eller larm kan göra att ens andra smarta hem funktioner kan reagera på verisures status. Som ex. tända valda taklampor när man larmar av och det är under ett visst ljusvärde inomhus.

Eller stänga av uttaget med kaffebryggaren inkopplad varje gång man larmar på etc.

Men icke, vilket är väldigt synd. Dessutom är deras smartpluggar sjukt stora, klumpiga och fula...
 
  • Gilla
tjorven13 och 1 till
  • Laddar…
Semiproffset Thiger skrev:
Vi är många hemmaautomatiserare som inte önskar något hellre än att verisure skulle skicka ut sina statuskommandon som exempelvis z-wave signal, så att man genom att larma på/av, skalskydd på/av eller larm kan göra att ens andra smarta hem funktioner kan reagera på verisures status. Som ex. tända valda taklampor när man larmar av och det är under ett visst ljusvärde inomhus.

Eller stänga av uttaget med kaffebryggaren inkopplad varje gång man larmar på etc.
Tjabbs.

Nu vet jag inte riktigt hur Verisures app fungerar med pushnotiser men om vi utgår från att det poppar upp varje gång du har larmat på eller alrmat av så är det enkelt fixat. Dvs, att integrera det med andra saker inom smarta hem.

Har själv Gardio som larm och den skickar ut en notis när och vem som larmar på/av.

Följande behövs:
1st android-enhet (äldre fungerar bra), med följande mjukvara:
Tasker
Autonotifications

Enkel förklarning:
Autonotifications fångar upp pushnotisens och skickar det vidare till tasker.
I Tasker så plockar man ut den information ur notisen som är väsentlig för vad man vill göra.
Ex. larm på / av och av vem.
Därefter så kan du göra olika saker med den infon som att skicka vidare till Domotics, Hassio, Node-Red osv.

Fungerar kanon så länge du har ett Wifinätverk med internet (för att kunna ta emot notiser).

Lycka till!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.