Vi går och funderar på vilket företag vi skall vända oss till för att sätta upp en enkel stuga.
Vi har hittat ett företag. Vi har pratat med dem, och de verkar legitima, dvs seriösa.
Men så vet vi ju att även skojare är i början. Allt låter och verkar bra, tills det upptäcks att det är bluff eller oseriöst.

Vad har NI för erfarenheter av Lövångers bygg och vad anser ni om dem?
Någon som köpt hus/stuga/garage eller annat av dem och kan ge era åsikter och synpunkter på dem?

Jag finner själv det något märkligt att när man Googlar Lövångersbygg och får se en bild på vad som skall vara deras kontor (antar jag) så får man en bild på vad som är en pizzeria!?!?!
Det inger i mina ögon iaf inte så stora mått av seriösitet.

Vad är era åsikter angående Lövångers Bygg?
 
  • Exteriör av byggnad med skyltarna "Lövånger Pizzeria & Grill" och "BUSSGODS".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Just bilden har nog mer med Google än med företaget att göra. Tror inte att pizzerian omsätter dryga 50 miljoner om året ;-)
 
  • Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
Nja, nåt skojarföretag är det nog inte. De omsatte 2017 ca 53 Mkr årligen med god vinst och har funnits i denna form sedan 1999. Lövånger är en liten ort utanför Skellefteå så adressen kanske går till någon form av kontor i byggnaden på bilden. Men jag har inte haft något med dem att göra så kan ej uttala mig i övrigt.

https://www.google.se/maps/place/Lövångers+Bygg/@64.3708497,21.3051258,336m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x0000000000000000:0x4e0731605355ef27!8m2!3d64.3708107!4d21.3057344?hl=sv

Edit: Länken ger en lite bättre bild av hur det ser ut. De har i alla fall nära att köpa pizza :cool:
 
En granne köpte ett garage därifrån för några år sedan och jag hjälpte till lite med grundläggningen.
Efter beställning fick han en detaljerad ritning över hur grunden skulle se ut och själva huset kom i sektioner som lyftes på plats med en kran på lastbilen. Väldigt smidigt, men jag har ingen aning om vad som hade hänt om saker strulat.
 
  • Gilla
EAQ17
  • Laddar…
En bekant beställde en stor byggnad av dem. 240 kvadratmeter. Så vitt jag vet så var det inga som helst problem, bra material och en utförlig byggbeskrivning med steg för steg-instruktioner. Åtminstone här uppe i norr har Lövångerbygg väldigt gott rykte.
 
Det finns en bra film på Youtube som visar ett garagebygge med deras system.
 
E EAQ17 skrev:
Jag finner själv det något märkligt att när man Googlar Lövångersbygg och får se en bild på vad som skall vara deras kontor (antar jag) så får man en bild på vad som är en pizzeria!?!?!
Det inger i mina ögon iaf inte så stora mått av seriösitet.
Jag tycker man ska vara försiktig att slänga ut grundlösa misstankar på det sättet du gör i stycket ovan. Det som skrivs om små byggfirmor på sidor som denna hänger kvar lång tid och har man inte grund för att antyda fusk/bedrägeri ska man nog hålla det för sig själv.

Hade du förövrigt använt dig av källan till den bild du postar från googlemaps hade du kunnat vandra runt gatan och se vad som döljer sig runt hörnet. Finns även en skylt invid fastigheten som visar på de olika företagen som huserar där.

Själv har jag inga erfarenheter av just Lövångers bygg förutom att jag har surfat mycket på deras mycket användarvänliga hemsida och drömt om ett större garage och en fjällstuga. :)

I all välmening
/nochl
 
  • Gilla
En apelsin och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
Lövångers bygg har funnits i branschen i massor med år, och verkar inte ha dragits med någon märkbar mängd missnöjda kunder eller andra negativa skriverier.
På byggahus har jag nog aldrig sett någon skriva något negativt.

Jag skulle helt klart lita på det företaget (ja lika mycket som jag litar på något företag alls, jag kollar upp alla företag lite grann åtminstone innan jag kastar massor med tusenlappar åt dom).

edit:
Forumsökte nu på "lövångers" och kollade lite snabbt (långt ifrån alla trådar naturligtvis) men insåg att det mest östes beröm över företaget här på forumet.
 
  • Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
Åkte e4an i veckan, och vad jag kunde så hade de en helt vanlig "arbetsplats" där det med stora bokstäver gick att läsa firmanamnet.
 
Jag monterade en lite större maskinhall som levererades av dom för ca 3 år sedan och har bara gott att säga om dom. Mycket hjälpsamma innan bygget drog i gång och inga som helst problem under eller efter byggtiden.
Rekommenderas :ok:
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Har byggt ett garage på 85m2 levererat ifrån dem. På grund orsaker av det tråkigare slaget blev byggsatsen liggande i över 1år innan vi kunde sätta upp den. Fick 100% support via telefon kring de frågor som dök upp under byggets gång samt proffsig hjälp med en smärre felleverans. Farsan som var med och monterade och som jobbat som snickare i hela sitt liv tyckte virket var av riktigt bra kvalitet. (Bild ifrån när vi monterade)
 
  • Monteringsprocess av ett trägarage med takstolar som lyfts av en mobilkran och synliga träkvaliteten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Nageek och 2 till
  • Laddar…
Jag väcker liv i den här tråden ingen. Vi sneglar på Lövångers bygg för bygge av en sommarstuga i Skåne. Offerten var seriös, jag fick ett mycket gott intryck i min kontakt med dem. Skönt att läsa att det finns så många som är nöjda i den här tråden! Av ren försiktighet, finns det någon anledning att inte anlita den här firman?

Det är ju en bit mellan Simrishamn och Lövånger, men jag tycker att fraktpriset var helt OK.
 
  • Gilla
Carl Johansson och 1 till
  • Laddar…
K
Någon som har räknat på ett paket kontra att köpa delarna själv och spika ihop?
 
K Kortling skrev:
Någon som har räknat på ett paket kontra att köpa delarna själv och spika ihop?
För mig handlar det om att få ett vattentätt skal så fort som möjligt. Dessutom tror jag att vi klarar av att göra mer av jobbet själva om vi bygger modul, det blir i sig en besparing. När jag gjorde ett överslag på ett hus från CA-boden (Notsand) för några månader sen, fick jag det till ca 15-20%. Men det är såklart ett överslag och inte så exakt.
 
En apelsin En apelsin skrev:
Jag väcker liv i den här tråden ingen. Vi sneglar på Lövångers bygg för bygge av en sommarstuga i Skåne. Offerten var seriös, jag fick ett mycket gott intryck i min kontakt med dem. Skönt att läsa att det finns så många som är nöjda i den här tråden! Av ren försiktighet, finns det någon anledning att inte anlita den här firman?

Det är ju en bit mellan Simrishamn och Lövånger, men jag tycker att fraktpriset var helt OK.
Hej!
Blev det bygg från Lövångers?
Jag har begärt offert från dom, och undrar om man får göra hålen för fönster och dörrar själv
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.