Svar: 2. Z-Wave

Med ett nytt hus och därmed nytillkommen ångest för såväl inbrott som brand så vore detta smarta och smidiga system guld värt för själsfriden, samtidigt som mitt nörd-hjärta klappar allt fortare ju mer jag läser om den smarta powerpluggen och de många möjligheterna att expandera systemet med saker som fuktsensorer och radiatortermostater!
 
Svar: 2. Z-Wave

Jag har ett fritidshus som vi köpte för att användas helger och därifrån jag kunde pendla till jobbet under skollov. Eftersom vi flyttade utomlands har det blivit liiite långt att åka ditt över en helg. Det blir inte heller tillräckligt med tid för att fixa saker på plats och experimentera. Jag har velat installera ett system för att hålla koll på temperaturen och förbrukning och kunna ingripa om någon glömmer stänga av elementen eller om värmepump lägger av men det blev tyvärr inte av ännu. Nu är elförbrukningen ovanligt mycket högre än vanligt och jag behöver be f.d. kolleger att åka ditt och kolla åt mig - tills den hinner snurrar elmätaren på. Så att vinna en Devolo skulle få mig att sätta igång och lösa ett av mina grundproblem: valet av system :). Plus att jag inte behöver gå in och kolla elleverantörens hemsida jämnt för att upptäcka för sent att elförbrukningen drar iväg.
 
Svar: 2. Z-Wave

Jag har ett stort hus. En gammal skola. Jättegammal. Jättestor. Det krävs fyra wifi accesspunkter för att få wifi att fungera överallt. Man blir såklart nyfiken på hur Zwave baserad teknik med mesh fungerar i en sådan här miljö. Borde fungera. Ja, just därför skulle jag vilja vinna prylarna. För att testa om de fungerar i den riktiga världen. Här.
 
2. Z-Wave

Skulle passa bra för att uppgradera vårt smarta hem, förhoppningsvis lite enklare att använda så även min fru klarar av funktionerna...
 
2. Z-Wave

Att kunna ha denna övervakning av sommarstugan vore priceless.
 
2. z-wave

Det är nog det här jag behöver för att komma igång med vårt nya smarta hem. Har kört ett system baserat på en PLC som är jobbig att göra ändringar i så det blir aldrig av. Har börjat titta på Z-wave och nu när en dimmer gick sönder så blev det en z-wave dimmer utan kontrollenhet, styrs bara med vanliga tryckknappar för tillfället. Så behöver en spark för att komma igång.
 
mickerehn
2. Z-Wave

Smart, smarta hem. Smart, smarta hem - smarta hem (melodin från Baltazar)
Inget hem blir egentligen smart om inte ägaren funderar ut något smart som ska göras så utmana mig gärna!
 
Svar: 2. Z-Wave

Vi är i behov av ett lite smartare hem. Med en liten son på ett par månader hemma går den mesta energin åt till att bara lyckas laga mat, sova och ibland ta en dusch, helst på rätt ställe...
Bara det faktum att paketet innehåller en smart plugg så man kan slå på kaffebryggaren automatiskt på morgonen kan göra att hala dagen går runt istället för blir kaos.
 
2. Z-wave

Motivering:
Simple installation without previous knowledge. Låter perfekt för oss
 
Svar: 2 zwave

Motivering: Jag har alltid haft ett stort intresse för elektronik men just smart hem prylar har jag aldrig riktig fått upp ögonen för. Kanske är det för att jag endast bott i hus i 2-3 år och det finns så otroligt många hål att lägga pengar i?
Hur som helst skulle det vara hög tid att "uppdatera" dumma kåken till ett smart hem! (y)
 
2. Z-wave.
Sitter med ett hus från -69 som jag just funderar på hur jag kan automatisera med smarta funktioner. Vi kommer inte bo i det permanent, så det hade passat perfekt med möjlighet till avläsning och styrning på distans.
 
Svar: 2 Z-wave.

Bor i ett ytterområde med få hushåll men mycket "trafik" eftersom det är en genväg till E22. Oron för att något ska hända ökar nu när de mörka årstiderna är här och man bor i ett hus med 5 dörrar på botten-/källarplan. Detta vore en mycket bra start på ett säkrare hem och ett lugnare sinne.
 
Svar: 2 - Z-wave

Och jag som trodde vi hade koll på det mesta vad gäller att bygga nytt hus.
Planering, budgetering, inredning.
Så punkten säkerhet har fallit i glömska. Och man försöker så gott det går hänga med i alla smarta lösningar för framtidens hem.
Detta är en sådan produkt man kommer lägga på minnet hädanefter!
 
Svar: 2 z-wave

Vi flyttar in i vårt första hus nu på fredag (12/10) och med allt vad den oron innebär. Detta kit hade kunnat ge oss en bra start till ett tryggt boende. Sen är jag oförbätterlig när det kommer till att glömma stänga av kaffebryggaren på morgonen. Hade varit skönt att kunna balansera mina tillkortakommanden med detta.
 
The answer is of course nr 2.
I must say that it is a really nice homepage. Easy to find in. I think this will absolutely attract the younger market, and it is there the money exists today.
I am just about to finish a houseprojekt that i have been doing for 3 years now.
I bought it for just under 3000 £, but then it was a leaking roof, and around 3 feet of garbich both inside and outside. I have been removing around 50 metric tonnes from the place.
Now i am almost finished, and it would be really nice to implement this teqnique in this house.
It is remodeled by fairly small means, but to a very high standard with open fireplaces, counterbench in black granite, a freestanding sauna heated by wood, a small creek right next to the sauna with both small salmons and crayfish in it and possible to take a bath.
If i win, then Devolo can use my house for advertising and all. I can send photos if requested.
My mail is hans.boklund@gmail.com
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.