Hej!

Vi tänkte montera ett antal decklights i vår altan och jag skulle vilja få lite input kring vilka fabrikat som är bäst. Har sett många rekommendera Julas Cosa-serie, min fråga blir då om de håller samma kvalitet som t ex Hide-a-lite eller Markslöjd? Finns andra för- eller nackdelar gällande exempelvis styrning?

Försöker helt enkelt hitta de som håller bäst kvalitet, priset är inte avgörande i det här fallet.

All input emottages tacksamt.
 
Min uppfattning är att "märkesnamnen" har bäst kvalité. Har köpt led-spottar för utomhusbel. både från Ebay och från Markslöjd och där är betydligt bättre kvalité och livslängd på dioderna i Markslöjds grejor jmf med Ebay.

Nu vet jag inte hur många decklights du ska ha, men är det många och en komplicera installation så kör på något kvalitetsmärke.
Är det få du ska ha, enkelt att byta def. enhet, tja då kan du ju ta något från Jula etc.

Styrning, ja det är väl ganska självklar med detta. Tänder utan mänsklig påverka, via skymningsrelä, astrour eller annan smarta-hem-lösning.
 
  • Gilla
jocke31
  • Laddar…
Tack för bra svar!

Ja, det bör bli ett 20-tal kanske.
Har ca 20 hide-a-light idag på huset, kopplade via skymningsrelä samt ca 80 hide-a-lites inne. Tycker de har funkat mycket bra.

Är inne på samma linje - troligen dumt att snåla med kvaliteten eftersom det ändå inte är så kättemycket pengar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.