Hej!

Ska göra en tillbyggnad på huset och har fått en offert från byggaren där själva fönstren ligger utanför offerten och jag kan handla dom själv om jag vill.

Vi har sedan tidigare Elit alu-fönster och tänkte fortsätta med samma. Tänkte höra om någon har kollat runt mycket på priser och vet om det skiljer sig mycket åt mellan olika återförsäljare? Går inte direkt att söka på Prisjakt :)

Det rör sig om 6 fönster så är det stora skillnader blir det rätt mycket om det skulle vara t.ex. 10% skillnad.

Tack
 
Det kan säkert skilja rätt mycket. I princip så är alla listpriser hos byggvaruhandlare konstruerade för att byggare skall kunna få rejäla rabatter. Om du som privatperson viskar "rabatt" så får du troligen direkt minst10% (jag har provat).

Men du borde kunna få ett bra pris via din byggare, såvida de inte sedan lägger på ett rejält påslag. Byggfirman har troligen minst 25% rabatt, och ett normalt materialpåslag i byggbranschen (utom för VVS och el) ligger på 10 - 15%.
 
Tack hempularen!

Ja, ska höra med byggaren. Jag pratade med "Bygghemma.se". Dom har just nu 25% rabatt på Elitfönster i en vecka till men det är väldigt svårt att veta om listpriserna är rimliga från början och om det är en tätt återkommande kampanj. Dom sa att det inte är ofta dom har så stor rabatt på Elit. Samtidigt läskigt för skulle det visa sig att det är billigt är det mycket pengar då dessa fönster med 25% rabatt skulle hamna på c:a 55.000.
 
Fast bygghemma, tror jag är ökända för falska kampanjer. Deras rabatterade priser är ofta i paritet med vad det kostar normalt på andra ställen, och "kampanjerna" upprepas. Men se till att kolla priser nu den här veckan som du har på dig. Det kan ju vara ett förhandlingstips, att påpeka för en lokal bygghandlare att du får 25% hos bygghemma. Troligen kan de matcha det priset, men utan lika tight tidsgräns. Kan de inte matcha det, så är kanske bygghemma priset faktiskt bra.
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Fast å andra sidan kanske man inte vill åberopa saker på garantin mot Bygghemma?
 
Tack!

Har dragit iväg 2 offertförfrågningar till byggvaruhus och även bett byggaren att kolla vad det kostar för honom om han beställer.
 
Bygghemma var 50% dyrare på våra Elitfönster än Beijers. Då bytte vi i och för sig på hela huset och kunde förhandla lite extra rabatt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.