Ska leverera varor till en grossist i Årsta och sedan kombinera med att stanna några dagar extra privat i stan.
Om man vill "bli av med" släpkärran tre dagar och bara ha kvar bilen. Hur gör man då? Finns det några vettiga parkeringsmöjligheter för detta? Kan ju inte vara ett unikt behov egentligen.
 
Ska du bo på hotell så börja med att fråga där om de har någon egen parkering.
I vilket fall som helst – köp ett släpvagnslås, som monteras på kopplingen, om du inte redan har ett.
 
  • Gilla
MagHam
  • Laddar…
R
Var i Årsta , fråga om släpet kan stå hos dom du levererar till , kanske det finns inhägnad att ställa det i , annars lite kätting och lås runt en lyktstolpe där du levererar , enklast om du tänker bo i stan
 
  • Gilla
MagHam
  • Laddar…
Prata med den närmaste bensinstationen om att få ställa släpet på en av deras fickor för hyrsläp. Med fördel en dygnet runt öppen mack.. kan kosta att du köper en fulltank och mosmeny..
Och investera i ett bra lås.
 
  • Gilla
MagHam
  • Laddar…
R rävlyan skrev:
Var i Årsta , fråga om släpet kan stå hos dom du levererar till , kanske det finns inhägnad att ställa det i , annars lite kätting och lås runt en lyktstolpe där du levererar , enklast om du tänker bo i stan
Partihallarna vid Grosshandlarvägen. Ska fråga mottagande firma om dom har några platser.
 
...fast där parkerar man ingenting man är rädd om utan bevakning i form av en pansarvagn, tre hundar och ett mindre artilleri.

Parkera släpet där du bor, hotell antar jag.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 4 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
...fast där parkerar man ingenting man är rädd om utan bevakning i form av en pansarvagn, tre hundar och ett mindre artilleri.

Parkera släpet där du bor, hotell antar jag.
Instämmer!

Annars någon infartsparkering med släpvagnslås och kätting alternativt parkeringsgarage (kostar dock runt 360-420kr per dygn i Stockholm) och inte alla tillåter släpvagn!
 
  • Gilla
MagHam
  • Laddar…
Tack för allas kloka synpunkter (y)
Bekräftar lite dom tankespår jag varit inne på.
 
Tack och lov att man inte bor i storstan med dessa konstiga problem.
 
Fulkemisten
Och skriv inte här var du tänkt ställa släpet.
 
Lämna in det på däcksfirma för balansering av hjulen. Gör sedan upp att du hämtar det efter 3 dagar. :D
 
  • Gilla
  • Haha
Hemmakatten och 4 till
  • Laddar…
Eller så lånar du ut släpvagnen till någon kompis i Stockholm under tiden. Gör ett Facebookinlägg, alltid är det någon som behöver låna. Så gjorde jag med min bil i våras istället för att ha den stående på en skumparkering i Årsta över natten. :)
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.