Hej,

Familjen funderar på medlemskap i villaägarna, främst lockar sparkontot med 1% upp till 25000kr. Men för att gå med måste det ju finnas fler förmåner. Vad har ni för erfarenheter av organisationen?
 
På en del / många lokalföreningar så kan man hyra/låna olika verktyg mm.
Rabatter i många butiker/kedjor.
Mm
 
Jag nyttjar deras förmåner väldigt mycket. Köper pellets för över 20000:- per år och får 5% rabatt där igenom. Sen har jag deras tankkort genom Preem vilket ger 40 öre rabatt per liter. Brukar även använda deras rabatt när jag köper böcker.

Bilförsäkring hade de billigt innan och det hade jag där med, men nu har den blivit dyr.
 
Du får rabatt i många butiker. Framförallt har jag utnyttjat 20% i flera olika färgbutiker. Skall man måla fasaden blir det lätt färg för 10 000 eller mer.

De har diverse erbjudanden på försäkringar också, har dock inte nyttjat det.

Att döma av en tråd här på forumet så skall man vara lite försiktig att köpa prylar av förbundet på deras "Auktioner". Men i stort är jag nöjd med dem. Har varit medlem sedan -91.
 
Det verkar som att de flesta som är medlemmar är det för diverse rabatter. Men utåt menar de att är en intresse organisation som representerar medlemarnas åsikter i diverse politiska frågor. Jag håller inte med dem särskilt mycket och vill inte öka deras legitimitet med ett medlemskap.
 
  • Gilla
plan-g och 1 till
  • Laddar…
Jag börjar känna allt mer att villaägarna är någon form av förening för att sälja reklamplats. Nu senast tyckte de att det var ok att låta SSF lägga till mig på sin maillista. Innan dess fick jag en massa erbjudande att köpa glas och porslinsmuggar...
 
1% på 25000 kr blir 175 kr ränta per år, efter skatt. Det går utmärkt att få 0,6% ränta på andra håll, så förtjänsten blir 70 kr.
 
  • Gilla
BosseHansson
  • Laddar…
Fick ett erbjudande om medlemsskap i Villaägarna förra veckan. Framgick att de samverkar med Vattenfall vad gäller rabatter på el och värmepumpar. Jag anser att Villaägarna istället borde jaga Vattenfall med blåslampa angående nätavgifter om jag ska vara intresserad av medlemsskap.
Roade mig med att kolla lite på elskling.se angående den medlemsrabatt om max 4 öre/kwh som erbjuds från Vattenfall.
Borås Elhandel som är ett helägt dotterbolag till Vattenfall erbjuder just nu över 18 öre billigare pris än Vattenfalls ordinarie, detta under 12 månader till nya kunder.
Verkar inte vara några drivna förhandlare på Villaägarna.
 
  • Gilla
El görs av elektriker
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.