Hej!

Jag håller på att gräva ur sidan av trädgården där det tidigare varit gräs, ska göra uppfarten bredare.
Jag gräver ut ca 30 cm och tänkte jag skulle lägga bergkross 0-32 ca 25cm och sedan 5 cm singel på.

Men min fråga är, är 0-32 bergkross rätt eller räcker det med 0-18, 0-16?

Hur hade ni gjort?

Mvh Peter
 
  • Uppgrävd trädgårdssida med en jordhög bredvid för att göra en bredare uppfart.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Minst 0-32, gärna 0-64 , det blir stadigare.
 
Claes Sörmland
0-32 är ju standard för bärlager så det verkar vettigt. Det är inte så kul att handskyffla p g a av de större stenarna (nämner det för det ser handgrävt ut).

Padda i lager eller om du har tålamod, trampa det vartefter du lägger ut lagren och vattenpacka med slang och sen packar regnen det. Den senare delen tar något år.
 
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
0-32 är ju standard för bärlager så det verkar vettigt. Det är inte så kul att handskyffla p g a av de större stenarna (nämner det för det ser handgrävt ut).

Padda i lager eller om du har tålamod, trampa det vartefter du lägger ut lagren och vattenpacka med slang och sen packar regnen det. Den senare delen tar något år.

Stämmer! har handgrävt :) jag har lånat en padda från en på jobbet som paddar 100kg iaf, tänkte lägga på ett lager på några cm sen padda, osv osv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.