Då vi ska bygga nytt känner jag att det vore skönt att hitta bra saker som vi kommer vara nöjda med länge.
Jag är den som står för matlagningen här hemma och jag har verkligen inte lust att hålla på med touchdisplay på spishällen när jag ska laga mat. Dock är det heller inte så kul att lägga alldeles för mycket pengar på en häll när det är så mycket annat som också kostar.
Jag skulle kunna tänka mig en kompromiss och det är den här: Svart induktionshäll med touchdisplay som liknar vred, visad på en webbplats med 4-stjärnigt betyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://www.electrolux.se/kitchen/cooking/hobs/induction-hob/ehi9000f2/

Den har touch men det är ändå enkelt att förstå vilken platta som sköts och det ser ut lite som vred så borde även förstås av andra än den som är van vid just en likadan.

Har någon erfarenhet ev en likadan? Eller tips på någon häll med vred, som inte kostar över 15000?
 
Åsa Lund
Varför inte vanlig spis?
 
Vill gärna ha ugnen i arbetshöjd då jag tycker det är smidigt, plus att en del induktionshällar klarar inte av värme från ugnen om man har något långkok i ugnen och går sönder på grund av det.
 
  • Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
Åsa Lund
Riktigt kloka argument!
Jag har långkokat sönder min spis minst en gång...
 
Ja jag kokar gärna kött i 2-3 h och det känns som att risken finns då.
 
BirgitS
Vi har en spis med induktionshäll just för att få riktiga vred (så skönt). Någon minut efter att man har satt igång ugnen startar en särskild fläkt som kyler undersidan av induktionshällen och den går i ung. 10 minuter efter att man har stängt av ugnen. Spisen är 1,5 år gammal så det är möjligt att tillverkarna har ändrat spisarna så att de numera tål att ugnen är på under lång tid.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Vi har en spis med induktionshäll just för att få riktiga vred (så skönt). Någon minut efter att man har satt igång ugnen startar en särskild fläkt som kyler undersidan av induktionshällen och den går i ung. 10 minuter efter att man har stängt av ugnen. Spisen är 1,5 år gammal så det är möjligt att tillverkarna har ändrat spisarna så att de numera tål att ugnen är på under lång tid.
Ja vi får väl hoppas att de har förbättrat dem. Jag är lite skeptisk då ett par kompisar hade problem för några år sedan och reparatören så att det var bara så det var med induktionshällar.
 
R ramafred skrev:
Denna häll från SMEG har vred, ingen aning om den är bra eller dålig. :D

[länk]

[bild]
Ja den ser ju fin ut. Skulle vara kul att veta om någon provat den.
 
Gillar du matlagning skulle jag föreslå att titta på en 80 bred häll. Otroligt skönt att rymma fullstora pannor på spisen.
 
R Robert-san01 skrev:
Gillar du matlagning skulle jag föreslå att titta på en 80 bred häll. Otroligt skönt att rymma fullstora pannor på spisen.
Min hobby är matlagning, blir inte så mycket rolig mat med 3 små barn och ingen diskmaskin, hatar att diska. Hoppas få bättre möjligheter i nya köket.
Ja jag får nog stå ut med touch för att kunna få en bredare häll. Har du någon du rekommenderar?
 
Magnussons2019 Magnussons2018 skrev:
Min hobby är matlagning, blir inte så mycket rolig mat med 3 små barn och ingen diskmaskin, hatar att diska. Hoppas få bättre möjligheter i nya köket.
Ja jag får nog stå ut med touch för att kunna få en bredare häll. Har du någon du rekommenderar?

Vi köpte Ikea. Har gått i 8 mån nu och den funkar ok. Det är en brandad Electrolux. Gick på den för det var ok pris/prestanda och den har levt upp till förväntningarna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.