Hej!
Behöver förslag på var man bäst placerar 3 spottar (eller 4) om det blir bättre i detta badrum? Belysning över handfatet kommer att finnas.
 
  • Ritning av badrum med beteckningar för takmontering, handfat, WC och dörr, samt måttangivelser.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
En rakt ovanför wc-stolen så man har ljus att läsa vid långsittningar, en inne över duschen och en trettiro centimeter utanför framsidan på tvättmaskinen.
 
Tänk på att inte sätta den rak över toa/ dusch.

Har du en takdusch så kommer duschhuvudet att skugga lampan. Fråga mig inte hur jag vet det.
 
  • Gilla
hempularen och 2 till
  • Laddar…
nikasp
Vårt badrum är ca tre meter djupt och två meter brett. Spottarna sitter cirka 50-55 cm från väggarna, två rader om fyra spottar. Jag var skeptisk till att dels ha en spott nära den låda som krävdes för fördelaren och att de hamnade vid toa och duschhuvud. Ganska obefogade farhågor såhär i efterhand.

Valde att lita på elektriker och han som byggde 90-95% av rummet och det blev bra. Ljuset i våra Hide-a-lite LED är ganska diffust och med så många ljuskällor är det ingen risk att man blir utan ljus eller ser kraftiga skuggor. Min åsikt men jag är normalt jäkligt petig.

Jag funderade på ojämnt antal spottar och ev inte symmetriskt men tycker att symmetri är finast. Brukar spana in alla badrum jag besöker och det stör mitt öga om spottarna sitter ”huller om buller”.
 
  • Symmetriskt placerade takspottar i ett vitt kaklat badrum med dusch och speglad dörr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
Alla inköp bör göras så länge man har ett förhandlingsläge, dvs innan några avtal är skrivna. Alla andra inköp blir inte bättre än vad säljarens goda vilja tillåter. Att tro något annat är tyvärr naivt.

Som storkund, dvs kund även efter gällande avtal löper ut finns ju andra påtryckningsmedel. Men i en ensam villa-entreprenad med en familj som avtalspart finns ju inte många incitament att ge bort något billigare tyvärr.
 
ronolo ronolo skrev:
Alla inköp bör göras så länge man har ett förhandlingsläge, dvs innan några avtal är skrivna. Alla andra inköp blir inte bättre än vad säljarens goda vilja tillåter. Att tro något annat är tyvärr naivt.

Som storkund, dvs kund även efter gällande avtal löper ut finns ju andra påtryckningsmedel. Men i en ensam villa-entreprenad med en familj som avtalspart finns ju inte många incitament att ge bort något billigare tyvärr.
Du måste ha skickat det här svaret i fel tråd.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.