Hej,

Ser många som lägger bakåtvända bilbarnstolar för barn upp till 6 år i främre passagerarsätet. Provat göra det själv och även sett i andras bilar att det skymmer högra sidospegeln helt.

Känns för min del otryggt och osäkert, hur gör ni? Är det tillåtet utan förlängd sidospegel?
Jag lägger stolen hellre där bak.
 
Är så pass grym som förare så behöver inga speglar :cool:

Känner igen problemet men tyckte aldrig att det störde speciellt mycket.
 
Jag har alltid haft barnen i baksätet. Men jag skulle inte köra utan höger sidospegel, hur byter man fil då? Eller backar in på en trång parkering i t.ex. parkeringsgarage? Även med backkamera vill jag kunna se i speglarna.
 
När vi hade babyskydd hade vi den fram (till båda barnen), täckte inte spegeln. Bilbarnstolar har vi alltid haft bak!
 
Du kanske kan snäppa på en liten extraspegel ovanpå den andra, vanligt vid övningskörning. Vi har haft alla stolar fram men utan problem att se i vanliga sidorspegeln......beror väl lite på stol och bil kan man tänka sig.
 
nikasp
Vi har BeSafe x2 IsoFix fram och bak och har haft det i sedan första barnet kom. De skymmer och det är lite störande men hittills har det varit ett måste att kunna hjälpa lillkillen som inte varit jätteglad över att åka bil.

Jag kör ganska ofta med släp och då saknar jag fri sikt i spegeln men annars kollar jag noga över axeln och får flytta huvudet lite så man ser bättre i spegeln. Ska bli skönt när vi snart har bägge stolarna bak, särskilt som vuxen passagerare när man behöver vila.
 
MathiasS MathiasS skrev:
Du kanske kan snäppa på en liten extraspegel ovanpå den andra, vanligt vid övningskörning. Vi har haft alla stolar fram men utan problem att se i vanliga sidorspegeln......beror väl lite på stol och bil kan man tänka sig.
Blir bara jobbigt når man ska parkera i ruta och i garaget haha
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.