Har ett litet sommarhus med kallvatten, funderar på om man skulle få till en beredare för varmvatten. Då toa dusch mm. finns i en annan närliggande byggnad är det endast vid det lilla miniköket som det skulle vara aktuellt. Funkar de varmare bra som endast värmer vid förbrukning? Dessa kanske är mindre o enklare att montera?
 
R
En 15 liters under diskbänken klarar disken och är med stickpropp , till en dusch bör du ca 50 liters , även dom med stickpropp
 
Jo det funkar säkert med en sådan, men jag funderar på en sådan värmare som endast värmer när vattnet rinner igenom den. Vilket innebär att den endast förbrukar ström då. Inbillar mig även att en sådan tar mindre plats.
 
Jag skulle nog sikta på typ en sån här, 6L och 230VAC med 1500W förbrukning... &L skulle ju definitivt räcka till en disk om man gör det smart samt för att tvätta händer och dylikt.
Kliver man upp på klockrena genomströmnings-värmare utan behållare så kliver ju effektförbrukning upp till 2 eller 3-fas lösningar som genast blir mer opraktiska och oekonomiska för den delen....

EDIT: Hitta denna 3500W så den klarar sig på 16Amp 230VAC, dvs 1-fas. Personligen skulle jag nog gå på en med tank hur som haver - Kräma 16Amp bara för att få varmvatten i diskhon så skulle jag behöva dra ned på andra förbrukare i stugan som spisen till exempel...
 
R
De genomströmmare som finns med lite kraft i går inte att koppla till ett vanligt vägguttag utan som slacker säger 2 eller 3 fas
och hastigheten på flödet genom är inte specielt stort , då är det bättre med en 15 liters under bänken
 
  • Gilla
alm82
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.