....
 
  • Skärmklipp av en webbsida med rubriken "Hantverkare med modernt tänk" och flera artikeltexter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild av en skorsten med omegahatt installerad och närbild av vattenavrinningssystem på ett tak.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
robertberglund och 1 till
  • Laddar…
Hemmakatten
Normalt sett skulle denna tråd blivit modererad, dvs borttagna inlägg. Men eftersom det finns så många som blivit lurade, så får inläggen vara kvar./moderator
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 6 till
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Som backup, är det klokt att höra sig för i grannskapet för att hitta andra drabbade.
"Enade vi stå, söndrade vi falla!"
Det är väl en gyllende regel, som gäller vid alla blivande affärer med dessa "anonyma" småföretag:
Referenser, referenser, referenser!

Anlita bara företag och hantverkare som du personligen känner, eller som har anlitats av grannar, vänner och bekanta som du litar på, och vilka har gett entreprenören goda vitsord!
 
  • Gilla
olofh och 2 till
  • Laddar…
@Arga husägare
Läste dit namn hel fel i morse. Fick för mig det stod "arga takläggare".

Så det blev lite fel tänk "varför svartmålar företaget sig själva" :D

Verkar inte vara ett företag jag vill ha något ha göra med. Klippet du visade är något avskräckande.
 
  • Gilla
Mazen
  • Laddar…
Hejsan allihopa. Morsan och Farsan har blivit lurade av den här firman också.
Avtalet skrevs på förra torsdagen, och jobbet skulle börja på fredag, men dem har inte gjort nånting sen dess, bara kommit hit med ställ och material.
Dem var här också för en halvtimme sen (vid 22-tiden), och lämnade ännu mer ställ, även efter att mina föräldrar skickade ett mail till dem att vi säger upp avtalet enligt 2005:59 paragraf 12.
Dem var även här idag, och försökte komma hit med en container, men jag satte stopp för det.
Materialet dem beställt får returneras eller använda hos nån annan kund.
Har iaf fått svar från Valle nu att han ska hämta all material på torsdag, så jag hoppas att det ordnar sig nu.
Vi alla börjar bli väldigt trötta.. Har även en handikappad lillebror som är väldigt stressad över hela den här situationen, han förtjänar inte det här.
 
Redigerat:
Det va förbi en firma hos min gamla pappa och gav ett pris på 300 000:- för att lägga papp och betongpannor på ett ganska litet enplanshus utan kupor eller annat krångel. Materialkostnad räknade jag på ca 45 000:- sen resten va då arbete. 255 000:- för en veckas jobb är ju bättre betalt än USAs president har förmodligen.
 
Hemmakatten Hemmakatten skrev:
Normalt sett skulle denna tråd blivit modererad, dvs borttagna inlägg. Men eftersom det finns så många som blivit lurade, så får inläggen vara kvar./moderator
Tänk om byggahus med denna tråden kunde bidra till att sätta stopp för grova bedrägerier och folk som ger sig på gamla människor.
Borde vara mera sånt.
 
Tänk på att det inte är tillåtet att nämna personnamn eller visa bild på personer. Vi har därför raderat en film och personnamn. Företaget har kontaktat supporten och vi har erbjudit dem att ge sin version av vad som har hänt.

/Byggahus support
 
:thinking: varför inte?
Är man officiell person för ett företag så är man?
 
  • Gilla
Disneygrisen och 1 till
  • Laddar…
Ett företag är en juridisk person och kan inte förtalas. Därför får man berätta fritt om sina erfarenheter av företag. En person kan däremot förtalas i lagens mening, även om denne företräder ett företag.
 
  • Gilla
Disneygrisen och 1 till
  • Laddar…
Kikade på inlägget nu och förstår beslutet!
 
Hej på er! Här är mitt första inlägg på denna eminenta forum.
Även vi, i Åkersberga, har haft besök av Arga Takläggaren. Det förekommer lite svartmögel på råsponten, bara på ena sidan av taket, och har så gjort under de 15 år som vi har bott här, taket är 40 år gammalt. Så fort han såg detta så skrek han ” mögel, du har mögel här, det är airborne, det här är katastrof, du måste byta taket genast, du kan inte vänta till våren, det måste göras nu. Vi har fullt upp oktober och november, men har akuttider nu i september”. Vi är väl medvetna om att det börjar bli dags för ett takbyte, ingen panik dock.Takytan är 110 kvm. Det skulle gå på 210 000:- att byta ut råsponten på ena sidan och papp, läkt och betongtegel på hela taket. Jag bad om en skriftlig offert och nämnde att jag måste ju ta in en second opinion, det kom aldrig någon offert. Det hör kanske till saken att vi är pensionärer.
 
  • Gilla
Lillis08 och 1 till
  • Laddar…
Hur hamnade du i läget att han överhuvudtaget fick se insidan av ditt tak?
 
Läste den här tråden först igår. Det ringer på, utanför står en ung, proper och trevlig man (svensk, man kan ju ha sina fördomar, det ingår nog i upplägget) . Han säger sig komma från Takproffsen och erbjuder en gratis takbesiktning, varför inte, det är ändå på gång med ett takbyte. Vi bestämmer en tid för besiktningen. Inget visitkort överlämnas. Googlar på ”takproffsen” som det visar sig finnas flera av över hela landet. När besiktningskillen kommer (inte samma som ringde på första gången) föreslår han att vi börjar på vinden. Jag tog fram min stora ficklampa, för att se in i alla vinklar och vrår, han ville använda sin lilla. Jag ville tända belysningen på vinden, han ville ha endast ha sin lilla lampa, blev så paff så jag kom mig inte för att ifrågasätta detta. Jag bad inte om, och fick inget visitkort. När jag såg ”Arga Tagläggaren” broderat med rött på hans jacka frågade jag om det är han som är arga takläggaren, ja, det är jag, var svaret. Jag hade aldrig tidigare sett eller hört det namnet.
Det blev lite långt det här, men så gick det till.
 
  • Gilla
maximm och 3 till
  • Laddar…
Borde vara en prioritet för byggahus att bidra till att organiserade bedrägerier och andra grova brott försvåras
 
  • Gilla
Lillis08
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.