Jag skulle satsa på Miele eller på Bauknekt. Bauknekt ägs av Whirlpool och vill in på Svenska marknaden, vilket resulterar i vettiga priser. Lämnar 5 års garanti på samtliga sina varor. Har själv Tvättmaskin och torktumlare från Bauknekt och är skitnöjd.
 
Johan Gunverth skrev:
Gaggenau är smäck och passar bäst att titta på. Börjar du använda grejerna står du snart där med ett vred i näven.
Electrolux och deras alternativ-fabrikat är rejäla grejer till bra pris.
Vi installerade micro, inbyggnadsugn, spishäll och fläkt från Gaggenau 1987 i vårt "gamla" hus. Micron gav sig i höstas, tätningslisten till ugnsluckan är bytt en gång och den minsta mest använda plattan på hällen är bytt. 45-cm diskmaskin från Bosch installerades samtidigt och fungerar fortfarande utmärkt påstår sonen...
Jag toksaknar 90 cm hällen med 5 plattor :'(
 
Betina
Severus skrev:
Electrolux ska vi ha.

Skulle aldrig betala för Bosch, Siemens och liknande i köket.
Bosch är verktyg, Siemens är mobiltelefoner ;)
Håller med om att Electrolux är bra, men har ingenting att invända mot Bosch/Siemens (de tillverkas på samma golv). Jag köpte en Bosch diskmaskin till huset på 90-talet och den fungerar än.
 
E-luxkoncernen tillverkar flera märken, Husqvarna bl.a. som är något bättre än Electro-Helios som är deras lågbudget. Så gör nog de flesta tillverkare idag. Se bara på mekaniska programverk kontra elektroniska. Vattenåtgång och energiklassning, sånt kostar pengar på några år.

Jag vill varna för Selectro!!!

Vårt hus är renoverat med lågbudget vitvaror.
Köksfläkten dånar och droppar fett (även om den är nästan nyrengjord).
Kylskåpet gnisslar när kompressorn går och håller ojämn temperatur, fruset längst in t.ex.
På tvättmaskinen är gummimuffen trasig, och den dånar som aldrig förr.
Då är dessa vitvaror fyra år...och samtliga Selectro.
Däremot har jag inget att anmärka på glashällspiseln av samma märke, den går ännu klanderfritt.

Jag har tidigare kört med Husqvarna på både diskmaskin och tvätt, och där är iallafall diskmaskinen kanonbra. Tvätten är som med de flesta billiga märken, de går tyst de första hundra tvättarna, sen dånar det i dem också.

Nu provar vi Miele på tvättmaskinen, och den går tyst efter ett halvår.
Vitvaror måste få kosta, om man förväntar sig att få ut många år på dem, och en dräglig driftskostnad.
 
Enligt de tester och erfarenheter jag har så kan jag rekommendera förljande:
Kyl / frys: Husqvarna
Spis alt Häll / inbyggnadsugn: Husqvarna
Micro: Cylinda
Diskmaskin: Cylinda
Fläkt: Futurum
 
Betina
Joggin skrev:
Enligt de tester och erfarenheter jag har så kan jag rekommendera förljande:
Kyl / frys: Husqvarna
Spis alt Häll / inbyggnadsugn: Husqvarna
Micro: Cylinda
Diskmaskin: Cylinda
Fläkt: Futurum
Håller med, min bänkdiskmaskin, Cylinda 750, är inköpt 1992 och fungerar fortfarande lika bra nu som den gjorde ny. ;D
Cylinda är ett bra val vid diskmaskinsköp.
 
Jag vet.. Jag gör dem :)
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.