B busgraab skrev:
jag har nu även pratat med lantmäteriet och han jag pratade med ville fundera lite på det och bolla med sina kollegor. han tyckte inte att det var ett självklart "ja" på att låta den ingå i min fastighet. däremot skulle man kunna skapa en ny fastighet som jag då skulle bli ägare till. detta kändes mer naturligt, men även där ville han inte lämna besked över telefon.
Lite nyfiken på vilken användning för fastigheten diskuterade ni för att kunna skapa en ny fastighet?
 
Tjo!
Det vi diskuterade som användsområde för ladugården är ren förvaring. Något vatten finns ej indraget idag, och högst sporadiskt med el, några glödlampor här och var bara. Då den är tänkt att användas som just förvaring så känns det ej aktuellt att skaffa en elanslutning. Kan jag ej lösa det vid sidan om med grannen ( lagligt eller ej kvittar för mig, just där har jag inga moraliska betänkligheter) så får den stå strömlös.
Förhoppningsvis ska dom ta upp frågan denna veckan på lantmäteriet, annars nästa. Jag återkommer när jag får besked.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Handlar det bara om lite belysning kan du väl skaffa ett litet diesel/bensindrivet elverk att dra igång vid behov?
Har man inte redan ett sånt stående för eventuella elavbrott när man bor en bit ut i ödemarken?
 
Hoppas lantmäteriet godkänner det.
Bor man på landet måste man få skaffa sig mark och uthus efter behov och kassa...... tycker jag.
 
  • Gilla
HerrOso
  • Laddar…
H heimlaga skrev:
Hoppas lantmäteriet godkänner det.
Bor man på landet måste man få skaffa sig mark och uthus efter behov och kassa...... tycker jag.
Jag håller inte med.
Självklart ska man få bygga uthus mm på egna gården men börjar man köpa markplättar och uthus av varandra så är det recept på framtida fejder.

De som nu och i framtiden vill flytta ut på landet uppskattar uthus och en egen gårdsplan så värdeminskningen av det kvarvarande huset är mycket större än värdet uthuset.

/ATW
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.