Halloj
Har problem att ställa om min Fighter 360 till vinter eller helt enkelt att få varmare inne.... Vad har jag missat, det verkar ju så lätt
 
R
Har du läst manualen ordentligt , vänster knapprad högst upp trycks ett antal gånger för att ändra från sommar till vinter
 
  • Gilla
useless och 1 till
  • Laddar…
Vi har ändrat, men tempen går inte upp..
 
  • Gilla
Sundlof81
  • Laddar…
R
Står den autoläge , vad är det för temp på pannan
Det är 3 st lägen på el-patronen på displayen är det någon som är tänd
 
Så här ser det ut
 
  • Digital termostat visar inomhustemperatur 17.7 grader och klockan 18:01.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Termostat med display visande 12°C och olika kontrollknappar runt en central vred.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Digital termostat som visar 24°C, med knappar och reglage för värmejustering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
R
17 fram och 26 inom parantesen ska det vara om du vrider lite på vredet så ska 26 ändra sig , den säger att nu vill jag ha varmare , bara testa det . vrid sen tillbaka till 26
VP har stått i sommarläge och pumpen stått still , är nog kanske så att den inte vill starta nu , kärvat fast , ta bort den nedre plåten , på höger sida sitter pumpen , på den sidan på pumpen som är utåt så sitter det en blank skruv i mitten
Lossa den inget farligt kommer ett par centeliter vatten kanske , i hålet kan se axeln om det snurrar , gör den inte det , stäng VP och ta en mejsel ( finns ett skruvspår i axeln ) och snurra fram och tillbaka på den , starta upp VP och se om axeln snurrar
Detta är en klassiker på pumpar som står still på sommaren
 
R
Har du manualen för den
 
Ja
 
R
Löngst in innanför pumpen sitter det en shuntventil , du ser det på sidan 20 , nu är jag inte riktigt säker på hur man gör , men den går att Vrida på mot högre värde och då ska det bli varmt på elementen och på sidan 6 så beskrivs hur man återställer överhettningsskyddet för EL-patronen , den kan ha löst av någon orsak
Det här måste tas i etapper , kolla detta och kom tillbaka
 
R
PÅ sidan 44 står hur man ändrar shuntmotorn så det går att ställa den manuellt , ett litet vred till vänstra på mitten ungefär
 
R
Rafel Rafel skrev:
[media] Den snurrar
Gick inte att se någon bild , du är säker på att den snurrar , har du kikat i hålet i baken på den ( skruven borta ) , i bland så känner bara en del på den och Aha den är varm ( då går den ) men snurrar inte .
Vad visar den för uttemp är den mer än 24C eller markant hög så blir det ingen värme
 
Jag ser att det snurrar i pumpen....
 
  • Grundfos cirkulationspump i drift med synlig rotationsindikator.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
R
Har du set om shunten står fult öppen , då fungerar den , då är det värmen som vi letar efter
 
  • Gilla
kahnilainen
  • Laddar…
R
Om du vrider på den stora ratten till + 2 då ökar det inom parantesen till 28 , prova med att vrida på lite till max
då ska ev klicka i VP och 17,7 ska stiga , händer inget så ställ om strömbrytaren den till höger om tryckmätaren neråt , det är reservvärme så du får lite värme iaf
Se efter så inte överh-skyddet löst för EL-patronen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.