I USA har de flesta (eller iaf många) uppfarter som är ljust grå och är i betong. Dessa kommer i stora block som fogas samman på något sätt.

Vet ni i fall det finns någon som gör sådant här i Sverige?

Har någon av er gjort detta och vad tycker ni i så fall om det?

Ha det bra i snöovädret!
 
Betina
Var du rädd att vi skulle missa din fråga, du har ju lagt in den 4 ggr...... Du får säkert svar ;)
 
Finns en firma i Åhus ( skåne ) som lägger en markbetong och formar betongen med hjälp av mönster till vilken stentyp som helst nästan, Byasten, ölandssten, gatsten mm färgar även betongen, det blir väldans bra


 
Hade ingen aning om detta...fasen vad snyggt det blir.

Är det någon som vet ungefär vad det kostar ?
Blir det halt ?
 
Ring följande nr 0709-241004.
Då kommer du till André Danielsson (Inge Danielssons tak & golv).
De använder sig av Capton.
Han kan svara på alla frågor ang kostnader.
Mvh / Crille
 
Ja, vad bra. Tack för hjälpen, ska kolla lite på priser.

Betina, anledningen att jag la in det på flera ställen var att jag inte visste under vilken rubrik detta passade bäst.
 
Betina
Kaugan skrev:
Betina, anledningen att jag la in det på flera ställen var att jag inte visste under vilken rubrik detta passade bäst.
Ingen fara, bara det att jag stötte på dem direkt efter varandra och undrade om jag klickat fel ;)
Faktiskt riktigt snyggt med präglad markbetong, men jag undrar hur den blir på vintern med is. Ska man lägga nån typ av värme under, tro?
 
Det går ypperligt att lägga värme i betongplattan, dock så kostar energi en del så det beror på vad man prioriterar.

Den största fördelen med denna metod är att den är slitstark och skötseln av den är minimal.
Dock så är initialkostnaden relativt hög, men om man jämför med att lägga natursten alternativt betongsten på helentreprenad så är skillnaden inte så stor.

Det häftigaste är nog att det bara är fantasin som sätter gränser, betong är ett otroligt material.

 
Någon som har fått priser på markbetong?
 
Jag tycker det ser plastigt ut :-/ , skulle kunna tänka mej detta om det inte hade sett ut som om dom lackat ytan men man kanske kan välja om det skall vara matt eller glansigt ???
 
K
aiskylos skrev:
Någon som har fått priser på markbetong?
Tycket jag läste 500-700 Kr/m2 nånstans, kanske det var på Capton's hemsida. För dyrt för mej, jag har ca 160m2 uppfart/parkering, skall försöka gjuta själv, nån som vet var man kan köpa pigmentet som man färgar betongen med?
 
Ken skrev:
nån som vet var man kan köpa pigmentet som man färgar betongen med?
Betongfabrikerna brukar ha det. ;)
 
Betina
Ken skrev:
Tycket jag läste 500-700 Kr/m2 nånstans, kanske det var på Capton's hemsida. För dyrt för mej, jag har ca 160m2 uppfart/parkering, skall försöka gjuta själv, nån som vet var man kan köpa pigmentet som man färgar betongen med?
Ahh...Kul idé, kanske de även har ett ämne som gör betongen så där coolt glansig ::)
Om du får fatt i bra info, återkom gärna då. ;)
 
Betina skrev:
Ahh...Kul idé, kanske de även har ett ämne som gör betongen så där coolt glansig ::)
Om du får fatt i bra info, återkom gärna då. ;)
Blir det inte halt på vintern?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.