Nån som vet om detta är rimliga priser som vi fått från det företag som ska dra elen i vårt hus vi håller på att bygga.

Tex i V-rum
14st förberedelse infälld spotlight 5740kr+moms
14st Jupiter BS 12V inkl trafo 7560kr+moms
1 st dimmer K5 850kr+moms

Övrigt
1st Data/teleinstallation med patch och 2xRJ45 uttag (8 platser) 6600kr+moms

Utvändigt
Autmatik med nattdimmerfunktion 2650kr+moms


Vet inte vad ni tycker men är inte 675kr inkl moms mycket för 1st spotlight?
 
Det verkar väl inte vara särskilt överdrivet.

1 st spotlight ca 200-300 kr
1 st burk ovan spotlights ca 100 kr
Kabel och montage ca 300 kr
+ moms.

allt beroende på kabellängder och montagesätt.

 
jumjum skrev:
1 st burk ovan spotlights ca 100 kr
samma plåtspannar som som färghandlaren har att blanda färg i 4,50 +moms
 
Tja som med allt annat här i livet får man det man betalar för !
 
jumjum skrev:
Tja som med allt annat här i livet får man det man betalar för !
Byggsvängen är i så fall ett parallelluniversum till livet. ;)

mvh
David
 
När gnällde du senast över tandläkarens räkning ?

Har aldrigt hört nån ifrågasätta den, men vem vet det kommer kanske snart ett gör det själv kit på biltema för trasiga tänder.
 
Bob_the_builder
Say what? Tandläkarräkningar är väl något av det mest omdebatterade vi har ifråga om kostnader för tjänster. De är så höga att stora delar av befolkningen (i synnerhet låginkomsttagare) helt sonika låter bli att gå till tandläkaren.
 
jumjum skrev:
Tja som med allt annat här i livet får man det man betalar för !
samma tillverkare.........2hål i stället för bygel


 
jumjum skrev:
När gnällde du senast över tandläkarens räkning ?

Har aldrigt hört nån ifrågasätta den, men vem vet det kommer kanske snart ett gör det själv kit på biltema för trasiga tänder.
Prova att lyssna på det örat nästa gång, jag känner ingen som inte gnäller över höga priser.

Det är politikernas sätt att straffa folket för att vi inte vill att offentliga sektorn ska äga allt (som i f.d. DDR), de kunde ha infört subventioner även på privat tandläkarvård istället för att ta bort dem på offentlig vård.
>:(

El_-micke skrev:
samma tillverkare.........2hål i stället för bygel
Men då är den ju inte CE-märkt för elbruk. Nåde den som får för sig att blanda färg i el-modellen förresten :)
 
ok den egentliga kostnaden för installation av 1 st spotlight är efter att jag räknat på det 1187,50 per lampa. Och det tycker jag faktiskt är dyrt.
Alltså installation + lampa= 1187,50kr/st

Och angående tandläkarräkning så kan jag bara säga att den alltid är för dyr och gör både ont i munnen och i plånboken.
 
Ja visst är det dyrt! Ännu värre blir det när hustillverkaren vill ha sin del av kakan, 15% extra för varje spot...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.