Hej!

Ny medlem.

Undrar om det finns någon som vet hur man numer får fatt i Lapplihus representanter i Sverige. På www.lappli.fi fanns tidigare en länk till svenska med representanter inom sverige. Nu är hemsidan ändrad. Någon som har tips om hur man får fatt i säljare?

/R
 
Sök på gula sidorna, då fick jag upp ett par träff iaf. ;)

mvh hanneli
 
Husdoktorn skrev:
Någon som har tips om hur man får fatt i säljare?

/R
Här är Lapplihus' svenska sida :)
http://lapplihus.se/

MVH//Christina.
 
Sidan lapplihus.se är en enskild säljares hemsida. Det finns fler säljare i Sverige.

Husdoktorn, var i Sverige har ni tänkt bygga? Någon här kanske känner till närmsta säljare.
 
arny skrev:
Sidan lapplihus.se är en enskild säljares hemsida. Det finns fler säljare i Sverige.
Det finns ju en kontaktsida på siten, du tror inte att denne representant, om det är avlägset från honom själv, gärna hänvisar vidare till för kunden nästa, närmsta återförsäljare av Lapplihus??

MVH//Christina.
 
Det får man väl hoppas att han gör! Det är bara lätt att tro att det är Lapplis officiella svenska hemsida eftersom den heter lapplihus.se.
 
Hej,
Jag håller för tillfället på att bygga ett Lapplihus ( i Landvetter utanför GBG). Hör av dig om var du skall bygga så kan hjälpa dig med ett namn.

/Ricky
 
Vi har beställt vårt lapplihus nu. Merimetso 180, med lite ändringar så att det är 171 kvm. Vi har även valt ett annat räcke på balkongen och verandan. Samt att den liggande och stående panelen är lika stor.
Vi kommer att bygga det på kronan i Luleå och starta bygget i höst.
Den svenska hemsidan verkar inte fungera. Om du vill kan jag kolla upp telefonnummret till den Svenska representanten som finns här uppe.
 
Ricky skrev:
Hej,
Jag håller för tillfället på att bygga ett Lapplihus ( i Landvetter utanför GBG). Hör av dig om var du skall bygga så kan hjälpa dig med ett namn.

/Ricky
Vad var det nu för husmodell ni hade valt?? Vad har ni fått betala för att resa huset. Alltså så att det är Målningsklart/Snickerifärdigt.
 
Hej alla!

Svaren som inkommit har varit till hjälp. Faktum är att jag initialt önskade bygga Lapplihus i Luleå, närmare bestämt i Sunderbyn, men där finns numer inga tomter kvar och jag är på g söderöver p.g.a. arbetssituationen därför är intresset för andra representanter intressanta. Har sedan tid katalog att titta i, men föredrar att kunna kolla på nätet. Nu söker jag f.n. tomt i västmanland. Huset jag var intresserad av från början var ett modifierat Tjädergården 160 (förlängt 2m, förhöjt liv på vån 2, samt tillbyggt burspråk frn annan modell, minns ej vilken) Totalt pris inkl tomt (=495T) var 2300T. Nyckelfärdigt hus inkl listning, kaklat i våtutrymmena på ö-vån, stor täljstenskamin och markberedning m.m. (ej gräsmatta o.d. bara tilljämnat)med då ingick också en liten peng till en vägsamfällighet.

Nu blir det till att ordna med tomt innan planerna kan tas i bruk. Har dock ändrat mig om modell också. Föredrar nu Havstjädern 232 kvm. Passar bättre till rådande familjeförhållanden.

Intressant med tomterna på Kronan. Klart med byggen? Fick för mig att det var protester? Kanske mer mot andra byggen?

/R
 
linsko skrev:
Vi har beställt vårt lapplihus nu. Merimetso 180, med lite ändringar så att det är 171 kvm. Vi har även valt ett annat räcke på balkongen och verandan. Samt att den liggande och stående panelen är lika stor.
Vi kommer att bygga det på kronan i Luleå och starta bygget i höst.
Den svenska hemsidan verkar inte fungera. Om du vill kan jag kolla upp telefonnummret till den Svenska representanten som finns här uppe.
Spännande! Vi börjar också bygga i höst, snett mittemot er,  (Götenehus Sparreholm 190 m2).
Får man fråga vad ert hus kommer att kosta? Köper ni NF?
Vårt i NF-skick, inklusive tillval, går på ca 2,3 exkl. tomt+kostnaderna runt den.
 
Linsko skrev:
Vad var det nu för husmodell ni hade valt?? Vad har ni fått betala för att resa huset. Alltså så att det är Målningsklart/Snickerifärdigt.
Hej,
Det var Havstjädern 166 (som visade sig vara 177 med svenska mått). Vi har ändrat rätt friskt på bottenvåningen bl.a blir bad+ bastu 16-17 m2. Jag har inget pris på stomrest då jag hyrde in snickare som gjorde hela jobbet. Jag räknar med att hamna ganska nära 2,7 inkl allt (tomt 575´, mark arb. + platta hus och garage ca 300 ´) då ingår även garage. Utvändig målning och uppsättning av Mellbygarage gör vi själva. Om du är intresserad av mera detaljerat så hör av dig.

/Rickard
 
birgi skrev:
Spännande! Vi börjar också bygga i höst, snett mittemot er,  (Götenehus Sparreholm 190 m2).
Får man fråga vad ert hus kommer att kosta? Köper ni NF?
Vårt i NF-skick, inklusive tillval, går på ca 2,3 exkl. tomt+kostnaderna runt den.
Vi har kalkylerat på 2,1 miljoner. Har tagit i det mesta i överkant så vi hoppas kunna landa på närmare 2 miljoner jämt. Vi kommer att göra all inrednign själv och på så sätt spara en hel del pengar 150 000- 200 000 kr. Vi hoppas att budgeten i övrigt håller.

Såg att ni hade rensat en del skog från er tomt. Såg även att det börjat komma upp en del husfabrikatskyltar på de olika tomterna.

Hörde igår att han som börjat bygga sitt K-rauta hus uppe på övre slingan hade i förrgår natt blivit av med sina garageportar. Så passa er för att lämna nåt där innan byggnationerna kommer igång på allvar och det blir lite mer folk där.
När kommer ert hus vara klart....har ni fått bygglovet klart?? Vi har sökt för ca 1 vacka sedan, eller det är Lapplihusförsäljaren som sökt. Hörde att handäggningstiden var 6-8 veckor.
 
linsko skrev:
Vi har kalkylerat på 2,1 miljoner. Har tagit i det mesta i överkant så vi hoppas kunna landa på närmare 2 miljoner jämt. Vi kommer att göra all inrednign själv och på så sätt spara en hel del pengar 150 000- 200 000 kr. Vi hoppas att budgeten i övrigt håller.

Såg att ni hade rensat en del skog från er tomt. Såg även att det börjat komma upp en del husfabrikatskyltar på de olika tomterna.

Hörde igår att han som börjat bygga sitt K-rauta hus uppe på övre slingan hade i förrgår natt blivit av med sina garageportar. Så passa er för att lämna nåt där innan byggnationerna kommer igång på allvar och det blir lite mer folk där.
När kommer ert hus vara klart....har ni fått bygglovet klart?? Vi har sökt för ca 1 vacka sedan, eller det är Lapplihusförsäljaren som sökt. Hörde att handäggningstiden var 6-8 veckor.
Vårt bygglov är klart. Vi lämnade in ansökan m alla handlingar efter midsommarhelgen och den 1 juli stämplades godkännandet. Så det gick fort.
Ja, det är maken och hans pappa som börjat fälla träd, i hettan... :)
Men det är kul för man får en bättre uppfattning om tomtens storlek. Ni har också fällt träd ser jag, och även grovplanerat, va? Ska ert hus stå längst in på tomten?
Är 2,1 MKR exklusive tomt och tomtkostnader?
Det är spännande att se de första husen växa upp. Förutom K-rautahuset har jhu ytterligare ett kommit upp, vet du vad det är för tillverkare på det huset?
Vårt hus bör vara klart i februari, om inget inträffar. Blir det inflyttning för er också någongång då? Eftersom det trots allt är måååååånga Älvsbyhus som ska byggas så lär vi bo rätt ensligt till en början (Ä-hus har ju så långa leveranstider).... I min slinga är det 5-6 Ä-hus-skyltar. är det likadant i din slinga?
 
I vår kalkyl på 2,1 mille ingår rubbet. Förutom gräsmatta, staket runt tomten, målarfärg till huset, garage mm. Men det är sådant som vi ska ta pö om pö, något varje sommar. Fösta sommar blir det gräsmatta och målning av huset som blir en kostnad. Året efter staket och garaget.
Vad sköt att höra att ert bygglov inte tog så lång tid, det är ju förvisso semester nu men vårt borde väl bli klart i augusti. Vi vill komma igång med att gjuta plattan så fort vi har fått tomten. Har bara sett K-Rauta huset. Är det andra huset på den andra gatan på övre delen?
Jag tror jag bara sett en Älvsbyhusskylt på vår slinga. På tomten mitt emot eran (i vårt kvarter) blir det ett lösvirkes. Jag tror att tomten bredvid oss var K-Rauta eller Vittjärvs om jag inte minns helt fel. Jag har även hört att någon ska flytta ett Älvsbyhus från Skellefteå eller nåt sånt.

Vi har också planer på att flytta in någon gång i februari...hoppas vi iaf.

Vi kommer att placera vårt hus så långt upp på tomten som det går. Så att vi får så mycket tomtyta framme som möjligt. Sedan kommer vi att bygga garaget så långt ner som möjligt till vänster mot vägen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.