Har rivit upp golvet och fått fram golvreglarna nu och dom 70x170 i dimension och sitter på ca cc75.
Har ju tänkt glespanel 22x120 över med golvvärme sen 22mm spånskiva. Men blir de för dåligt med cc75 måste jag fälla in regel i mellan? Vill ju inte ha gungande golv sen...

Mvh Anders
 
  • Gilla
egge80 och 1 till
  • Laddar…
Gå upp till 28*70 på glespanelen. Varför ska du ha spånskiva?
 
Spännvidd på 170 balkarna?
 
Ska ha spånskiva 22mm för att jag ska ha plastmatta som ytskick. Spännvidden på balkarna är 2.9m och några är 3.8m

Mvh Anders
 
  • Gilla
Riggvägen
  • Laddar…
A abel48 skrev:
Ska ha spånskiva 22mm för att jag ska ha plastmatta som ytskick. Spännvidden på balkarna är 2.9m och några är 3.8m

Mvh Anders
Eftersom det är ett befintligt golv, vet du ju redan hur mycket det sviktar. så det blir ju inte sämre. Men 170 regel på 3,8m spännvid är lite klent. Kan du fälla in några extra 170 balkar där det är 3,8m? Finns möjlighet att stötta underifrån, tex om det är krypgrund?
 
  • Gilla
davveno1
  • Laddar…
P Per i Hamrånge skrev:
Eftersom det är ett befintligt golv, vet du ju redan hur mycket det sviktar. så det blir ju inte sämre. Men 170 regel på 3,8m spännvid är lite klent. Kan du fälla in några extra 170 balkar där det är 3,8m? Finns möjlighet att stötta underifrån, tex om det är krypgrund?
Med klent menar jag inte att det inte skulle hålla, men lite svikt blir det.
 
  • Gilla
Bernieberg
  • Laddar…
Min tanke var att sätta en 45x195 mot varje sida om balkarna för att lätt kunna rikta golvet rakt. Alltså en 45x195,original balk och 45x195 ihop som en stor balk. De borde väll förstärka en del åxå. Tänkte du blir de ju ca cc66 i mellan.
 
A abel48 skrev:
Min tanke var att sätta en 45x195 mot varje sida om balkarna för att lätt kunna rikta golvet rakt. Alltså en 45x195,original balk och 45x195 ihop som en stor balk. De borde väll förstärka en del åxå. Tänkte du blir de ju ca cc66 i mellan.
Tycker jag låter bra. Går inte att stötta underifrån?
 
Tror inte ja kommer åt just där där dom är som längst. Men ska kolla mer noga men tror inte de går o stötts under där. Men om jag sätter lite kotlingar så borde de väll hjälpa?
 
A abel48 skrev:
Min tanke var att sätta en 45x195 mot varje sida om balkarna för att lätt kunna rikta golvet rakt. Alltså en 45x195,original balk och 45x195 ihop som en stor balk. De borde väll förstärka en del åxå. Tänkte du blir de ju ca cc66 i mellan.
Gör som du tänkt så blir det bra, det kommer inte att svikta märkbart.
 
  • Gilla
mattetvilling och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.